Achtergrond e-mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mammoth

Verenigingslid
Lid geworden
2 aug 2002
Best helpmijers,

Ik heb een vraagje over outlook express 6.
Ik laad een achtergrond via briefpapier en wil ik de achtergrond stil laten staan, dus zo dat hij niet mee scrolt. Wie van jullie weet hoe ik dat moet doen?
Alvast bedankt.
Groetjes Mammoth

Geplaatst door Mammoth
Best helpmijers,

Ik heb een vraagje over outlook express 6.
Ik laad een achtergrond via briefpapier en wil ik de achtergrond stil laten staan, dus zo dat hij niet mee scrolt. Wie van jullie weet hoe ik dat moet doen?
Alvast bedankt.
Groetjes Mammoth

weet niet hoe je dit in e-mail doet, maar als je naar Microsoft Office Frontpage gaat(als je die hebt), moet je background pictur aankruisen en watermerk aankruisen.

en dan opslaan als *.htm (*.html kan soms voor problemen zorgen)

en dat dan gebruiken als briefpapier in je e-mail

ernestomisha

Bedankt voor je snelle reactie!
Maar ik heb fontpage niet.
Maar er is een optie in outlook express waarin dit mogelijk moet zijn, maar helaas ik weet niet waar.
Gr Mammoth

Geplaatst door Mammoth
Bedankt voor je snelle reactie!
Maar ik heb fontpage niet.
Maar er is een optie in outlook express waarin dit mogelijk moet zijn, maar helaas ik weet niet waar.
Gr Mammoth

ik weet ook niet waar, ik zal ff voor je kijken

Toch bedankt ik zoek ook ff verder. Weet ik het, stuur ik het je wel.
Gr Mammoth

weet niet hoe je dit in e-mail doet, maar als je naar Microsoft Office Frontpage gaat(als je die hebt), moet je background pictur aankruisen en watermerk aankruisen.

en dan opslaan als *.htm (*.html kan soms voor problemen zorgen)

en dat dan gebruiken als briefpapier in je e-mail

In Frontpage kon je de brondoce opvragen dacht ik ....
En nogwat, HTM of HTML zou niet uit moeten maken. OE werkt met beide. :).

<body bgproperties="fixed" background="file:///C:/Documents%20and%20Settings/All%20Users/Documenten/Mijn%20afbeeldingen/Voorbeelden%20van%20afbeeldingen/Blauwe%20heuvels.jpg">

Dit moet het dus zijn. een "%" teken is een spatie. Dus als je dit invoegd in kladblok, en het opslaat als .htm moet het werken. Ik ga het even voor je testen:).

Vergeet niet ook de pagina tags, dus
Code:
<.html><.head></head><.body></body></html>.
En in de body moet je dat stukje HTML van een aantal regels terug plakken.

Oja, de plaats van het plaatje kan natuurlijk anders zijn.

Laatst bewerkt:
Beste XP_PC,
Ik heb geen verstand van programmeren hoor.
Dat is voor mij iets te hoog gegrepen.
Gr Mammoth

Dit is geen programmeren, maar een simpele webpagina.
Ik zal hem voor je maken. Maar dat betekent wel, dat jij hem straks download en unzipt. Vervolgens open je het bestand met kladblok. De tekst die achter "<body bgproperties="fixed" background="file:" staat moet je zelf vervangen door de exacte plaats waar je achtergrond staat. Als er een spatie in je bestandsnaam staat moet je een "%-teken" gebruiken..
Het bestand zit in de bijlage.

Bijlagen

Uitgepakt en in kladblok geopend, maar sorry verder weet ik het niet. Ik zal je mijn lokaties ff vermelden, misschien dat we hier meer mee kunnen doen.
Achtergrond: C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Briefpapier\Zomerdag
Picture: G:\Afbeelding\Jpg\Dieren\mammoet.jpg
Dit alles heb ik als .eml bestand opgeslagen.
Gr Mammoth

In de bijlage zit het bestand dat jij moet hebben. Het is een .htm. In Outlook Express moet je dit .htm bestand selecteren bij briefpapier.

Bijlagen

Stuur je ff een jpg van mijn mail, kun je zien wat ik bedoel.

1. Wat bedoel je met stuur?
2. Ik denk dat ik weet wat je bedoelt.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door XP_PC
1. Wat bedoel je met stuur?
2. Ik denk dat ik weet wat je bedoelt.
Ik heb onder bijlage toevoegen: een kopie van mijn .eml e-mail (jpg) bijgedaan om je te laten zien hoe ik het ongeveer zou willen hebben. Is dit niet goed gegaan dan? Of heb ik dit verkeerd gedaan.
Gr Mammoth

Sorry niet goed opgelet. Ik heb hem iets kleiner gemaakt.
Gr Mammoth

Bijlagen

• mijn mail.jpg
    mijn mail.jpg
    39,5 KB · Weergaven: 29
Ach zo, dan werkt het iets anders. Ik moet nu even weg. Maar straks help ik je verder (als niemand anders dat al heeft gedaan :)).

Oke bedankt alvast voor je moeite. Moet vanmiddag ook weg, maar ik wacht wel af.
Groetjes en tot horens.

Geplaatst door XP_PC
Ach zo, dan werkt het iets anders. Ik moet nu even weg. Maar straks help ik je verder.

XP-PC,
Heb de achtergrond voor elkaar (scrolt niet meer).
Heb wat geprutst en het werkt goed. Moest hem wel opslaan als... .eml bestand. In opslaan als briefpapier wilde dit niet (geen plaatje meer en hij scrolde).
Bedankt voor je moeite en inspanning. Had je beloofd dat ik je bericht zou doen als ik het voor elkaar had, bij deze. Doe de eml erbij kun je zien wat ik geprutst heb.
Groetjes

Bijlagen

Sorry dat ik je niet verder heb geholpen:o .

Maar moest dus als .eml. Vreemd, dan werkt het bij mij juist niet :).

Ik zal eens in de bijlage kijken!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan