Hallo,
Even de titel wat verduidelijken. Ik heb een website met enkele links en een javascript om de achtergrond van deze links te laten "faden" wanneer ik erover kom met mijn muis (onmouseover dus).
ik heb een functie ergens van een forum gekopieerd en aangepast zodat deze zou werken voor mijn website.
de functie:
fadeIn(where, id)
Hier geef ik in op welke kleur hij moet beginnen (wordt wel duidelijk in de code) en het id van het element waarop hij deze functie zou moeten toepassen. Echter dit laatste doet hij niet. Geef ik statisch in de code een id in werkt het perfect, wil ik het dynamisch hebben, lijkt het alsof hij het ID "vergeet"
hieronder de code:
[JS]Color= new Array(9);
Color[1] = "ff";
Color[2] = "ee";
Color[3] = "dd";
Color[4] = "cc";
Color[5] = "bb";
Color[6] = "aa";
Color[7] = "99";
Color[8] = "88";
Color[9] = "77";
Color[10] = "66";
Color[11] = "55";
Color[12] = "44";
Color[13] = "33";
Color[14] = "22";
Color[15] = "11";
Color[16] = "00";
function fadeIn(where, id) {
if (document.getElementById('index').className != "test"){
if (where >= 1) {
naam = id;
document.getElementById(naam).style.backgroundColor="#" + Color[where] + Color[where] + Color[where];
where -= 1;
setTimeout("fadeIn("+where+",'index')", 15);
}
}
}[/JS]
"index" is het id van m'n link, hier statisch ingevuld vervang ik dit door setTimeout("fadeIn("+where+","+id+")", 15); werkt het plots niet meer.
Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is, en dat iemand kan helpen, bedankt.
Even de titel wat verduidelijken. Ik heb een website met enkele links en een javascript om de achtergrond van deze links te laten "faden" wanneer ik erover kom met mijn muis (onmouseover dus).
ik heb een functie ergens van een forum gekopieerd en aangepast zodat deze zou werken voor mijn website.
de functie:
fadeIn(where, id)
Hier geef ik in op welke kleur hij moet beginnen (wordt wel duidelijk in de code) en het id van het element waarop hij deze functie zou moeten toepassen. Echter dit laatste doet hij niet. Geef ik statisch in de code een id in werkt het perfect, wil ik het dynamisch hebben, lijkt het alsof hij het ID "vergeet"
hieronder de code:
HTML:
<a onMouseOver="fadeIn(16, 'index');" id="index" href="index.php">Home</a>
[JS]Color= new Array(9);
Color[1] = "ff";
Color[2] = "ee";
Color[3] = "dd";
Color[4] = "cc";
Color[5] = "bb";
Color[6] = "aa";
Color[7] = "99";
Color[8] = "88";
Color[9] = "77";
Color[10] = "66";
Color[11] = "55";
Color[12] = "44";
Color[13] = "33";
Color[14] = "22";
Color[15] = "11";
Color[16] = "00";
function fadeIn(where, id) {
if (document.getElementById('index').className != "test"){
if (where >= 1) {
naam = id;
document.getElementById(naam).style.backgroundColor="#" + Color[where] + Color[where] + Color[where];
where -= 1;
setTimeout("fadeIn("+where+",'index')", 15);
}
}
}[/JS]
"index" is het id van m'n link, hier statisch ingevuld vervang ik dit door setTimeout("fadeIn("+where+","+id+")", 15); werkt het plots niet meer.
Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is, en dat iemand kan helpen, bedankt.