Achtergrond frame

Status
Niet open voor verdere reacties.

jacobboersma

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2007
Ik maak een site voor mijn club namelijk Reddingsbrigade Weststellingwerf. Ik maak daar gebruik van frames. Alleen gebruik ik een achtergrond die een klein beetje een patroon heeft. Dus wil ik graag dat de ahtergrond op de hele pagina staat in plaats van in elk frame een aparte. zodat je niet meer met het patroon. Kijk hier maar. dan kun(t) je/u het zien. http://www.rbweststellingwerf.nl en dan zie je dat er links een apart frame is. En dat de achtergrond verspringt. Ik hoop dat iemand er een code of zo van weet, ik weet wel aardig wat van hoe ik de codes moet veranderen met kladblok en zo.

Heb je nog geen klachten gehad van bezoekers?

Inladen duurde DRIE minuten. En zelfs toen waren nog niet alle bovenste plaatjes te zien.
Alleen van één plaatje bovenaan kon ik de eigenschappen zien: maar liefst 156 kb.

Toen bevroor mijn browser.
muis vast, en toen muis weg.
CTRL+Del om weg te wezen.
Schiet natuurlijk niet op als je 10 plaatjes van 200 kb toch als ik snel reken 2 MB,
wat je bovendien ook nog bandbreedte kost.

Je achtergrond:
snijden, in in ieder frame het juiste stuk zetten.

:cool:

Heb je nog geen klachten gehad van bezoekers?

Inladen duurde DRIE minuten. En zelfs toen waren nog niet alle bovenste plaatjes te zien.
Alleen van één plaatje bovenaan kon ik de eigenschappen zien: maar liefst 156 kb.

Toen bevroor mijn browser.
muis vast, en toen muis weg.
CTRL+Del om weg te wezen.
Schiet natuurlijk niet op als je 10 plaatjes van 200 kb toch als ik snel reken 2 MB,
wat je bovendien ook nog bandbreedte kost.

Je achtergrond:
snijden, in in ieder frame het juiste stuk zetten.

:cool:

Bestaat er niet zo iets dat er over de hele pagina een schtergrond staat in plaats van per frame. Ik heb trouwens nog geen klachten gehad. Heeft u dan een misschien "slome" internet verbinding en ik moet inderdaad de plaatjes nog wat verkleinen maar daar ben ik nog niet aan toegekomen.

ik denk het niet, want bij mij is het na een halve minuut nog niet helemaal geladen (mijn internet is niet heel traag)

Verder is er naar mijn weet niets om een achtergrond over de hele pagina te krijgen, mischien de frames weg laten oid?

Ik heb ooit met frames gewerkt. Was wel te doen, maar hoop puzzelen. Als ik je achtergrond zo bekijk, lijkt het alsof je dezelfde afbeelding twee keer hebt gebruikt. Je kunt inderdaad overwegen om de afbeelding in twee stukken te snijden en dan apart weg te zetten. Dat je die schuifbalk ziet heeft te maken met de grootte van de afbeelding. Die moet je net zo breed maken als het frame is....:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan