Achtergrond inlogscherm veranderen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tariq
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Tariq

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2008
Beste Helpmij.nl,

Op mijn werk heb ik een computer. Om problemen uit te sluiten, worden heel veel rechten geblokkeerd op deze computer.
Wanneer ik de computer opstart, komt er een inlogscherm te voorschijn waarop iedereen van het werk zijn gebruikersnaam kan invullen en aan de slag kan gaan. Ik wil de achtergrond van dat inlogscherm veranderen. Dat zou moeten kunnen.

Het inlogscherm is niet het standaard inlog scherm van Windows XP, maar een, ten minste daar lijkt het op, eigen gemaakt inlog scherm.

Ik dacht zelf aan een programma dat ik opstart waarin ik de gewenste achtergrond afbeelding selecteer en vervolgens op 'OK' klik. Dan zou dus met een aantal regels code dat scherm moeten worden aangepast. Het probleem is dat ik niet aan die regels code kan komen.

Zou iemand mij hierbij kunnen helpen? Ik wil mijn PC graag een beetje naar mijn stijl aanpassen.

Alvast bedankt,

Tariq

Visual Basic .NET 2008
Current PC: Windows 7
Target PC: Windows XP

Laatst bewerkt:
Ok, dank je wel, Ik zal er morgen even naar kijken.

Gelukt? Er is een oplossing...

Is het gelukt?
Ik lees dit net, ik weet de oplossing, alleen geen programma'tje dat het automatisch doet.
kies een leuke afbeelding, kopieer deze en plak deze in %windir%\System32\oobe\info\backgrounds
de laatste 2 mappen moet je zelf maken.
Dan open je regedit, ga je naar de sleutel HKLM\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\System
Voeg daar een D_WORD (32-bits) waarde met de naam UseOEMbackground toe. Daarna ken je die subsleutel de waarde '1' toe. Dat is het :)
NB: Afbeelding moet zelfde resolutie als scherm zijn, moet minder dan 250KB zijn. Ook moet je best veel adminrechten hebben.

Een maat van mij heeft een programma geschreven hiervoor ik zou hem wel even kunnen uploaden als je hem nog nodig hebt;)

Ja, nog bedankt voor je reactie.

Ik weet op het moment al een manier. Via CMD (of shell) kan ik de Attribuut read-only weghalen en het bestand vervangen. Was alleen even dit topic kwijt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan