Achtergrond is niet compleet

Status
Niet open voor verdere reacties.

shinobi44

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2004
Hallo,

Ik heb het volgend probleem met de achtergrond die ik wil gebruiken. Ik heb een plaatje wat ik als achtergrond wil gebruiken maar deze is maar voor de helft zichtbaar.
Alleen het bovenste gedeelte word opgenomen in frontpage. Wat ik doe is het volgende in forntpage 2000.
New page-normal page- dan rechter muis klikken in het lege scherm - page properties-background-background properties- browse en dan zoek ik mijn plaatje op en dan laad deze maar voor de helft of zo.

Ik heb dus niet het gehele plaatje en kan niet scrollen naar beneden. WAt doe ik fout ik heb overal al gekeken maar ik zie geen mogelijkheid om een A4 of zo standaard in te stellen.

Ik hoop dat iemand me snel uit de problemen kan helpen.

Shin

Is het een groot plaatje, of moet het herhaald worden?
Kijk bij properties wat er staat:
repeat of no-repeat
fixed

:cool:

Hi,

bedankt voor de snelle reactie :)
Ik heb geprobeerd om je aanwijzingen op te volgen maar dit lukt helaas niet. Ik zie nergens bij properties iets van repeat staan. Waar zou ik dit moeten zien staan? Het plaatje is bedoeld om als achtergrond te dienen en dan in zijn geheel zeg maar als een A4 waar ik dan frames op kan zetten.

Als ik op de page bestaande uit het plaatje naar properties kijk dan geeft deze niets aan over repeat of iets dergelijks. Ik snap niet dat ik niet kan scrollen ik heb geen scrol bar onder of aan de rechterkant?

Ik hoop dat je me verder kan helepen want zonder background kan ik de page niet opzetten.
Het is een vrij groot bestand van 268kb

Alvast bedankt

Shin

Tja 268 kb en dat terwijl één pagina, html inclusief plaatjes beneden de 50 kb moet blijven.
Zoniet ALt F4.

Frames?
.....en dan je bg voor alle frames tegelijk?
Dat kan niet.

Hi,

Ik heb de background een stuk kleiner gemaakt en nu past deze maar nu heb ik de pic 4 keer op mijn scherm staan. Ik zie nergens de optie repeat weet jij hoe ik dit weg kan halen.

Overigens 50 KB dat is wel klein als alles daar op te zien moet zijn.

Ik hoop dat je me van dit repeat gedoe kan afhelpen

Bedankt

Shin

Waar zit die achtergrond in, toch wel in een pagina.
Je kunt geen frames hierop plaatsen.
Wens je toch je bg in de frames te zetten dan moet je slicen, en de bg voor de diverse frames op no-repeat zetten en fixed.

Pagina groter dan 50 kb:
inladen duurt te lang, gevolg bezoeker haakt af :(

Hi,

Ik snap er nu niets meer van?

Ik kan toch een background picture kiezen voor mijn achtergrond voor mijn website.
Dan kan ik hierop toch weer cellen plaatsen en daar in plaatjes etc..
IK bedoelde geen frames maar cellen sorry voor dit misverstand. Maar hoe kom ik nu van die repeat af waar kan ik dit onder vinden?

Stomme Frontpage.
Voeg ik een style in de head in in FP expresse, vreet ie de codes op en zet ze in de body.

Kan wel met:
<body bgcolor="#F2D18B"
style="height:100%;width: 100%; background-attachment:fixed;background-repeat: no-repeat;
background-position: 50% 50%; background-image:url(up-lijst.jpg)">

Bovenstaande in HTML mode in de bodytag zetten.
Aanpassen wat wenselijk is.

Indien je wel de opties hebt om styles te gebruiken dan is dit de code:
<HTML>
<HEAD>
<TITLE> Fixed background using styles </TITLE>
<STYLE TYPE="text/css">
BODY {
background-image:url(blah.jpg)
background-repeat:no-repeat;
background-attachment:fixed;
background-position:left top;
}
</STYLE>
</HEAD>
<BODY>

Zou je met een externe css file willen werken, dan kan dit wel door dit in de head te zetten:
<link type="text/css" rel="stylesheet" src="file.css">

en de inhoud van file.css is dan:
BODY {
background-image:url(blah.jpg)
background-repeat:no-repeat;
background-attachment:fixed;
background-position:left top;
}

De file.css maak je gewoon met kladblok.

Hi,

Ik snap niet waarom frontpage zo veel gebruikt word want ik ben er niet zo kapot van.
Ik heb nu even gesnuft aan open office en daar kan ik een A4 kiezen als background template.
Maar goed het blijft toch een hoop gedoe om eindelijk een site op te zetten als je geen gebruik wil maken van vaste templates.

Ik heb de foto een stuk verkleind en dit heeft een gedeelte van het probleem opgelost nu de rest nog netjes er in te zien plaatsen en dan kan ik weer verder bouwen aan mijn site.

In ieder geval bedankt voor de informatie.

Shin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan