Achtergrond kleur checkbox Word 2007 instellen

• Onderwerp starter Onderwerp starter slpe
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

slpe

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2012
Wanneer in een tabel checkboxen worden gebruikt, krijgt deze een witte achtergrond. In de tabel is gekozen voor gekleurde rijen. Er komt nu een wit vlak rond de checkbox en dat wil ik transparant maken.

Ik heb bij eigenschappen wel de background style op fmBackStyleTransparant gezet, maar als ik de ontwikkelmodus weer ut zet verschijnt weer het witte vlak eromheen.

Ergens doe ik iets verkeerd, maar wat?
Daarnaast zi ik met een probleem dat ik dus heel erg veel checkboxen in het document heb. Dus zou ik de instelling (als dat is gelukt) willen toepassen op alle checkboxen in het document.

Wie zorgt ervoor dat ik niet de hele middag zit te puzzelen.

Alvast bedankt voor jullie hulp

Bijlagen

Zet Specialeffect op 0 (flat)
zet de backgroundcolor op dezelfde kleur als de tabel.

ik heb het lettertype vervangen door Tahoma, 8
De grootte door width : 11, Hieght : 11

Laatst bewerkt:
Achtergrondkleur checkbox

Dank voor je reactie.

De achtergrond als dezelfde klur instellen als de tabel,dat is het probleem. Ik heb een opmaak toegepast op de tabel waarbij de oneven en even rij een andere kleur krijgen. Als ik dan de achtegrondkleur op die van de tabel zet, gaat dat alleen goed als er in de tabel geen regels worden toegevoegd.

Het vreemde is dat wanneer ik in de ontwikkelmodes sta, hij precies toont wat ik wel hebben, maar zodra die uit stat gaat het fout. Of bedoel je met dezelfde kleur als de tabel ergens een setting mee die zichzelf aanpast aan de hand van de rij waarin de checkbox zich bevindt.

background.png

Zoals je ziet gaat het in ontwikkelmodus dus wel goed en zo zou ik het graag ook in de gewone versie willen hebben. Tja, maar hoe

Laatst bewerkt:
De andere aanpassingen die ik aangaf doen er veel meer toe.
Zo te zien deed je daar niet mee:

Specialeffect: 0
width: 10
Height :10
font: Tahome, normaal
fontsize: 8

Checkbox macro

Aha, je hebt gelijk. Ik heb nu de andere settings ook zo gezet, zoals je zei en dan gaat het inderdaad goed.
Ik zag wel als ik hoogte en breedte op 10 zette dat het werd afgerond. Ik heb het nu op 10,5 gezet. Het was zelfs niet meer nodig om Special effect uit te zetten, maar volgens mij is dat nu alleen nog een kwestie van wat je mooier vindt of niet.

Nu is mijn vraag alleen nog hoe krijg ik onderstaade instellingen voor alle checkboxen (100 stuks) in het hele document met deze instelling. Kan dat met VB of moet ik gewoon even tanden op elkaar en honderd keer kopieren en hopen dat ik niets meer wil aanpassen, want dan ben ik weer aan de beurt.

Specialeffect: 1
width: 10,5
Height :10,5
font: Tahome, normaal
fontsize: 8

Dus mocht iemand nog kunnen helpen om dat voor elkaar te krijgen, dan is mijn dag weer helemaal goed.

Code:
Sub M_snb()
    For Each sh In ThisDocument.InlineShapes
      If sh.Type = 5 Then
         With sh.OLEFormat.Object
            .SpecialEffect = 2
            .Width = 10.5
            .Height = 10.5
            .Font.Name = "tahoma"
            .Font.Size = 8
         End With
      End If
    Next
End Sub

Hallo SNB,

Ontzettend bedankt. Hij geeft alleen nog een melding bij het uitvoeren.

Helpmij melding.png

Het eind is in zicht

Geweldig!!! Dat scheelt mij een hoop tijd. Ontzettend bedankt.

Waar kan de fles wijn heen gestuurd worden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan