De cellen van kolom A t/m D worden handmatig ingevuld. Deze bevatten afkortingen van klassen bv. H4,A6,TK1. Aan de hand van deze afkorting en nog een ander gegeven komt in naastgelegen bijbehorende cellen van kolom G H I of J een getal te staan. Deze cellen G t/m J bevatten een formule welke dat getal in een matrix opzoekt.
Met de getallen in de kolom G t/m J worden berekeningen uitgevoerd.
Bovenstaande doet allemaal niet terzake bij de bepaling wanneer G, H, en I gekleurd moeten worden. Helaas heb je mijn vraag in mijn vorig bericht niet goed gelezen, want je geeft er geen antwoord op.
Kleur ik bv B4 geel dan zou H4 automatisch ook geel moeten worden.
Dat had ik wel al begrepen, maar de vraag is (zie mijn vorige bericht): WANNEER geef je de cellen in de kolommen A t/m D een kleur, d.w.z. AAN WELKE VOORWAARDE(N) MOETEN DE CELLEN IN DE KOLOMMEN A t/m D VOLDOEN OM EEN KLEUR TE KRIJGEN ??? In mijn vorig bericht gaf ik daarvan 3
willekeurige voorbeelden. Ik vroeg je om de
WERKELIJKE voorwaarde aan te geven. Want als die voorwaarde bekend is, dan is het heel eenvoudig om via voorwaardelijke opmaak de cellen in de G-, H-, I-, en J-kolom te kleuren.
Om verdere discussie te vermijden (want ik blijf hier niet mee bezig) en een oplossing via voorwaardelijke opmaak niet mogelijk is vanwege ontbrekekende gegevens, geef ik hierbij dan maar een vba-oplossing, die - ongeacht de voorwaarde(n) voor het kleuren van de A- t/m D-kolom - ALTIJD voldoet. Selecteer in de bijlage 1 van de cellen A4, B4, C4, of D4, en kijk naar het effect in G4:J4.