Achtergrond links en recht

Status
Niet open voor verdere reacties.

toetsenbord

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2010
Berichten
158
Hallo,

Ik heb een vraag, heb al gezocht op google maar vond geen duidelijke informatie dus post ik ze hier even. Wie kan mij helpen:

Ik wil dus een randje (met schaduw) weergeven aan de linkerkant en aan de rechterkant wil ik dit ook, maar dan eerst de schaduw en dan het randje.

Voor dat randje en die schaduw heb ik al 2 afbeeldingen gemaakt (left & right) maar ik snap niet hoe ik deze op de achtergrond moet zetten.

MVG,

Ps: het is dus zo de bedoeling:

------------------------------------------------------------------
Afbeelding "Left" | Inhoud (container) | Afbeelding "Right"
------------------------------------------------------------------
Hier is het vak afbeelding left en right natuurlijk heel groot, maar dat is niet de bedoeling omdat de afbeelding zeer klein is.

De afbeeldingen herhalen zich dus: background-repeat: repeat y.
 
tipje

Hallo,

Ik heb een vraag, heb al gezocht op google maar vond geen duidelijke informatie dus post ik ze hier even. Wie kan mij helpen:

Ik wil dus een randje (met schaduw) weergeven aan de linkerkant en aan de rechterkant wil ik dit ook, maar dan eerst de schaduw en dan het randje.

Voor dat randje en die schaduw heb ik al 2 afbeeldingen gemaakt (left & right) maar ik snap niet hoe ik deze op de achtergrond moet zetten.

MVG,

Ps: het is dus zo de bedoeling:

------------------------------------------------------------------
Afbeelding "Left" | Inhoud (container) | Afbeelding "Right"
------------------------------------------------------------------
Hier is het vak afbeelding left en right natuurlijk heel groot, maar dat is niet de bedoeling omdat de afbeelding zeer klein is.

De afbeeldingen herhalen zich dus: background-repeat: repeat y.

Kun je niet gewoon die twee balken op 1 afbeelding zetten en dan de afbeelding als achergrond?
 
Daar heb ik ook al aan gedacht, maar dat hangt dan toch af van de grootte van het scherm ? Aangezien niet iedereen dezelfde grootte heeft, zullen deze 2 afbeeldingen nooit op alle schermen tegen de randen van het scherm blijven staan.

Als ik niet zo duidelijk ben geweest, het is dus de bedoeling om de 2 afbeeldingen aan de rand van het scherm - de browser te zetten en niet aan de randen van de container-div...

MVG
 
Laatst bewerkt:
Daar heb ik ook al aan gedacht, maar dat hangt dan toch af van de grootte van het scherm ? Aangezien niet iedereen dezelfde grootte heeft, zullen deze 2 afbeeldingen nooit op alle schermen tegen de randen van het scherm blijven staan.

Als ik niet zo duidelijk ben geweest, het is dus de bedoeling om de 2 afbeeldingen aan de rand van het scherm - de browser te zetten en niet aan de randen van de container-div...

MVG
minimaal 600x400 pixels
 
Als je de container een vast breedte geeft kan je het met één achtergrondafbeelding, ongeveer zo:

Code:
background: white url(achtergrond.png) top center repeat-y;

Schermresolutie maakt dan niet uit
 
Hallo,

Bedankt voor je antwoord maar dat is nu net het probleem, ik wil niet dat de container die op m'n pagina staat (en 900 px groot is), met een achtergrond wordt weergeven (of aan die randen), maar op de hele pagina...
Dus de randen van elke browser, op elk scherm en niet de container ...
Gaat dat niet ?

Edit: Volgens mij gaat dit dus niet, ik zet de status dus op Opgelost, mocht er iemand toch nog een idee hebben, mag 'ie het altijd zeggen
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan