achtergrond met krullekes

Status
Niet open voor verdere reacties.

JEPEDEWE

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
Hallo,

De achtergrond van de website: http://www.horrie.be/old/portf/
vind ik erg mooi..
de "krullekes" die van het grijs dor het groen gaan vind ik erg mooi...
Mijn vraag... hoe doe je zo iets?

bedankt voor de info

JP

Het is een witte, vervagend naar doorzichtige afbeelding, op een groen gestreepte achtegrond. Hoe je zo'n afbeelding maakt kun je denk ik beter op het photoshop subforum vragen.

zou je, denk je, ergens dergelijke "krullekes" kunnen downloaden??? hoe zou je zo iets noemen?
bedankt voor de reactie

Zo ver was uk ook al, maar hoe omschrijf je zo iets?
Bij afbeeldingen: krulleke? Tekening...
Iemand enig idee?

Krulleke zou ik niet doen, dan krijg je alleen Vlaamse resultaten en dat zullen er gewoon veel minder zijn dan in het Engels. "curly" dus (zoals ik ook in die link gebruikt heb...)

Over welke link heb je het in de reactie van Naarling?
Bedankt voor de jouwe
T is maar dat je de benaming moet weten voor je op google kan zoeken he!

klik op het woord google, da's een link, te herkennen aan de blauwe kleur en het lijntje dat er onder verschijnt als je er met de muis op gaat staan.

Ah, de link van Naarling in reactie nr. #4 is: "Daar is google voor uitgevonden".

Het woordje "google" is de link die beklikt kan worden.

Maar omdat Helpmij.nl bij een restyling zo onverstandig is geweest om alle onderstrepingen bij links weg te halen, en het blauwgrijze kleurtje van de links nauwelijks verschilt van de tekstkleur, zie je soms niet waar de links in de reacties zitten.
Ik lees er ook regelmatig overheen. :shocked:

• Factoren die bv. meespelen: de contrastverhouding van het beeldscherm van de bezoeker, de ingestelde helderheid, het opvallend dag- of kunstlicht op het beeldscherm, en de kleurgevoeligheid resp. kleurenblindheid en het contrastvermogen van de ogen van de bezoeker.
  • Het komt er nooit precies zo uit te zien als wat de webbouwer op zijn eigen scherm waarneemt!

Daarom is een belangrijke richtlijn voor de toegankelijkheid van websites: Richtlijn r-pd-8-8: Links moeten duidelijk te onderscheiden zijn van andere tekst.

• Daaronder valt het voorschrift: "Het is belangrijk dat links zich niet onderscheiden door kleur alleen", dat ook is opgenomen in de WCAG (de w3c-toegankelijksheidsvoorschriften), als Guideline 1.4.1:
    "Color is not used as the only visual means of conveying information, indicating an action, prompting a response, or distinguishing a visual element. (Level A)".
  • De WCAG kent 3 levels. Level A is het level met de hoogste prioriteit: "the minimum level of conformance" waaraan alle websites zouden moeten voldoen.

Ik heb hier wel eens meer strafpunten voor uitgedeeld aan helpmij, maar dat heeft niet geholpen... :confused:

Dus ik onderstreep mijn links maar handmatig = eigenlijk veel werk dat overbodig hoort te zijn.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

O, kruispost dus, ik moest even wat opzoeken. ;)

Maar
"te herkennen aan ... het lijntje dat er onder verschijnt als je er met de muis op gaat staan"
?
Moet ik dan alle tekst van een pagina afmuizen om te kijken of er soms een lijntje onder verschijnt? :rolleyes:

Daar komt helpmij niet mee weg! :d

Maar ?
Moet ik dan alle tekst van een pagina afmuizen om te kijken of er soms een lijntje onder verschijnt? :rolleyes:

Daar komt helpmij niet mee weg! :d
Kennelijk wel ;) Maar je hebt gelijk dat het contrast tussen normale tekst en links niet er groot is op helpmij.

OK,
Heb op "Google" geklikt voor de link (had het eerst echt niet door) en ben op die Curly bladzijde beland

Stel dat ik bijgevoegd "krulleke" wil gebruiken, hoe ga ik dan best te werk?

(Ik stelde mijn vraag ook op "Photoschop" maar ben er uitgezwierd omdat ze vonden dat ik mijn vraag dubbel stelde)
curly.png

Het zijn simpelweg.... curlybrushes
die kun je zo invoegen met je brushtool in photoshop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan