achtergrond niet in sjabloon in browser / dreamweaver CS5

Status
Niet open voor verdere reacties.

ladycreative

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2011
Ik heb een sjabloon gemaakt en deze toegepast op mijn pagina. Nu heb ik links een afbeelding met een menu eroverheen, dus ik moet wel werken met achtergrond om dit met elkaar te kunnen overlappen. Nu geeft hij op de pagina heel mooi weer hoe ik het hebben wil, maar zodra ik de pagina in de browser bekijk toont hij alles maar niet de achtergrond.
Hoe kan dat?

ik wou zeggen...zal mijn website alvast uploaden, dat is makkelijker meekijken...ware het niet dat werkelijk alles constant tegen blijft zitten..

Eindelijk staat er eea online.. een zooitje...Xcuus...had t graag mooi gepresenteerd maar daarom ben ik hier..

Waarom gooit hij op de fotografiepagina links wel het paard er mooi op en de andere pagina's niet?
Waarom verloopt alles met een sjabloon?

Laatst bewerkt:
Kijk, daar hebben we wat aan. Je hebt, voor zover ik zou snel kan zien, in iedere pagina twee <style> elementen, de eerste geeft de pagina die achtergrondafbeelding, de tweede haalt die afbeelding weer weg. Dus, gewoon op alle pagina's dat tweede <style> element weghalen. Hoe dat precies zit met DW en sjablonen zou ik je niet kunnen vertellen, maar dit bevestigt wel weer mijn vermoeden dat DW je het vooral heel moeilijk kan maken. Met iets als notepad is het heel simpel, je hoeft alleen dit weg te halen.
HTML:
<style type="text/css">
body {
	background-color: #0D0D0D;
	background-image: url();
	background-repeat: no-repeat;
}
body,td,th {
	color: #FFF;
}
.dtekst {
	text-align: justify;
}
</style>

EDIT: Ik moet trouwens wel zeggen dat ik het schandalig vind dat een pakket waar mensen 500€ voor moeten neertellen geen waarschuwing geeft in dit soort gevallen. Waar betaal je dan in vredesnaam voor?

Laatst bewerkt:
Jaaaa!!!! Dank je wel!!! Weer een stapje dichterbij! Ik probeer echt zoveel mogelijk zelf uit te zoeken maar soms is het zo fijn als iemand ff een klein zetje in de goede richting geeft.. :-))

Nog een klein vraagje waarmee ik aan het stoeien ben... tekstterugloop.
Ik maak een tabel 600 pixels breed en plaats daarin de tekst. Maar in de browser blijft hij uitlopen tot lange regels.
Of als ik tekst in een tabel plaats komt er ineens heel veel wit tussen de regels.

Je kunt de normale tekstomloop inschakelen door het volgende in je CSS te zetten.
Code:
table{
white-space:normal;
}
Dit geldt dan wel gelijk voor alle tabellen dus ik weet niet of dat voor je hele site goed zou gaan.

NB: Ik moet er wel even bij zeggen dat tabellen geen goed gereedschap zijn om je site mee op te bouwen, het maakt het veel lastiger dan nodig is en je verliest veel flexibiliteit. In de twee onderste links in mijn handtekening wordt redelijk grondig uitgelegd hoe het beter kan.

oke, Thanks.
We gaan weer verder knutselen! :-)) Heel tof dat je even wilde reageren.
Overigens,.... ik heb een cursuscd-r doorlopen, en teruggekeken. Maar op zo'n cd-r kunnen ze net niet met je meekijken als je iets verkeerd doet of overheen kijkt.. ( Misschien een leuke technische uitvinding voor de toekomst. ;-))

Hoi ladycreative,
In de tweede <td> van je eerste <table> op de profiel-pagina staat:
HTML:
...
<td nowrap="nowrap" align="left" valign="top" rowspan="10"><!-- InstanceBeginEditable name="paginainhoud" -->
Daarbij wil "nowrap" zeggen: niet naar een volgende regel gaan als de opgegeven celbreedte op is, maar de cel uitrekken en alles in één lange regel achter elkaar plaatsen.
Dat gebeurt dan ook! :)

De html-specificatie weet over de nowrap-eigenschap te vertellen:
  • nowrap:
    Deprecated. When present, this boolean attribute tells visual user agents to disable
    automatic text wrapping for this cell. Style sheets should be used instead of this attribute
    to achieve wrapping effects.
    Note. if used carelessly, this attribute may result in excessively wide cells.

Het "Deprecated" betekent: dit werd in 1999 al als achterhaalde code gezien, die in nieuwe sites niet meer gebruikt mocht worden.

Haal je het nowrap="nowrap" er uit, dan staat alles meteen binnen de schermbreedte, en is er zelfs ruimte over.

=======
Verder ben ik het heel erg roerend eens met Naarling: lees je wat in in html en css, en probeer de site zonder tabellen te maken.
Voordeel o.a.: één pagina goed gemaakt - alle pagina's goed gemaakt. :)
Want de hele opmaak verdwijnt uit de html-code en gaat naar een stylesheet dat hergebruikt wordt voor alle pagina's: dus die zien er ook altijd hetzelfde uit zonder dat je alles opnieuw hoeft uit te vinden of te copy/pasten.

Voor zoals jouw site in elkaar zit kan je ook hier eens een kijkje nemen:

• De Online Page Creator, waar je een paar dingen invult en een kant&klare code terugkrijgt.
  • In jouw geval hoeft er geen image met de kolomkleur aan te pas te komen: alles kan in zwart getooid zijn, dat maakt het nog eenvoudiger.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
oke, thanks... Hoop stof tot nadenken..hahahaha...
Inmiddels heb ik een hoop zaken kunnen oplossen. Waarvoor allen uw dank.
Ik heb eea aan werk op de site en dat wil ik graag beveiligen. Nu heb ik deze vraag al opgezocht op help-mij : http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/240729-afbeelding-beschermen-tegen-kopiëren
Ik vind het zonde om te werken met een logo ofzo dwars door een afbeelding. Ik begrijp ook wel dat de kenner er altijd wel wat mee kan. Echter is het gros van ned niet echt bekend met computerkunde. Bij deze wil dus toch nogmaals dit standpunt even voorleggen. Werk wel of niet beveiligen? En zoja.. hoe te doen.. ;-))

Dat antwoord uit 2006 geldt nog steeds. Zodra de afbeedling (ik neem tenminste aan dat het daar om gaat) een maal in de browser wordt weergegeven kun je niet voorkomen dat iemand die afbeelding apart opslaat. Ja, er zijn scripts die rechts klikken blokkeren, maar 1) Javascript is uit te zetten 2) Het voorkomt niet dat iemand en screenshot maakt (daar is niet veel kennis voor nodig, de knop zit gewoon op het toetsenbord) 3) Het is extreem irritant, je voorkomt er namelijk ook mee dat iemand rechts klikt om, bijvoorbeeld, de site toe te voegen aan z'n bladwijzers.

Behalve een logo/watermerk dwars door de afbeelding of een algemeen javascript tegen rechtsklikken zijn er nog een paar mogelijkheden:

• een javascript dat alleen rechtsklikken op images tegenhoudt, en niet op de tekst;
  • met css het image als background-image invoegen en er een transparant image overheen zetten (rechtsklikken en kopiëren of opslaan geeft dan alleen een transparant image: niks dus);
  • combinatie javascript popup met css-transparantie;
  • foto's van lage kwaliteit gebruiken, zodat men er in elk geval niets aan heeft om te printen;
  • een watermerk-afbeelding met strookje eroverheen dat het watermerk op scherm niet laat zien, gecombineerd met een javascript/css-puzzel.

Maar ... tegen een screenshot en opslaan in een tekenprogramma of een Word-document is niets bestand. :confused:
Eigenlijk helpt dus niets voor wie een foto van internet wil plukken.

Wat je behalve 1 of meer van bovenstaande hindernissen zou kunnen doen:
  • Een pagina "copyright" aan het menu toevoegen, waarin je vertelt wat er niet mag.
  • Onderaan op elke pagina met een foto een zinnetje zetten als "Op deze foto berust copyright. Kopiëren en publiceren is verboden, evenals overnemen of hotlinken op websites.", of een link naar de copyright-pagina.

Overigens is het niet zo, dat je er persé ©copyright ... bij moet zetten om het copyright te claimen. Het is volgens de auteurswet ook verboden om afbeeldingen enz. over te nemen als dat er niet bij staat: als maker heb je automatisch het copyright.
Alleen weet niet iedereen dat, dus toch wel handig om het op de site te vermelden.
  • Meer over de juridische perikelen van internet-copyright: artikel Foto's op Internet van internet-jurist Arnoud Engelfriet, en andere artikelen aldaar.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

CSS hunter...wat moet een mens zonder jou beginnen ? Dank je wel voor je literatuur. En naarling...volgens mij ben je helemaal niet zo erg naar.. :-))
Zal de literatuur weer zorgvuldig doornemen en wens jullie een geweldig en hopelijk zonnig weekend en een fijne vaderdag! Ik knutsel weer vrolijk verder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan