Achtergrond niet zichtbaar in email uit FP

• Onderwerp starter Onderwerp starter JMP
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

JMP

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2006
Hallo allemaal,

Wie o wie kan mij helpen....Ik zit al bijna twee weken met de handen in het haar terwijl ik een oplossing probeer te vinden voor mijn probleem. Ik maak een digitale nieuwsbrief in Frontpage, maar voor het maken van mijn achtergrond maak ik gebruik van Photoshop, Illustrator en Photofiltre. Ik ben al op diverse problemen gestuit en sommige heb ik op kunnen lossen, op deze ene na. Het blijkt dat de achtergrond in de verschillende email accounts (zoals Hotmail en Yahoo) niet altijd zichtbaar zijn. Een achtergrond uit Photoshop is in beide niet zichtbaar, ongeacht in welke extensie je opslaat (bijv. JPEG in hoofdletters), in Hotmail overigens als bijlage meegestuurd. Een llustrator achtergrond is alleen in Yahoo zichtbaar, maar dan alleen als je de inhoud van het mailtje knipt en plakt (dus niet rechtstreeks mailen vanuit FP). In Hotmail is een Illustrator achtergrond nooit zichtbaar (melding winmail.dat bestand) Zelfs een achtergrond uit Word geeft Hotmail aan als een winmail.dat bestand, dus niet te openen. Ik ben de wanhoop nabij, aangezien die nieuwsbrief nu echt de deur uit moet naar grote groepen mensen. Wie weet voor mij een uniforme oplossing, zodat de achtergrond in alle soorten emailaccounts zichtbaar is? Probeer svp een duidelijke uitleg te geven en alvast reuze bedankt voor je tijd en moeite!

Groet,

JMP

Al eens geprobeert met Fireworks 8 ? dit gebruiken bijv. proffesionele alters. fw8 is niet gratis . maar je kan ook een Demo van 30 dagen aankomen. ik heb zo deze link niet bij de hand om dat ik op het moment op een andere pc zit. Ga een beetje googlelen naar Fireworks 8 . en dan de demo die zal je gerust vinden :).

Veel succes ermee.

Fireworks is een onderdeel van Adobe. Trial versie hier te downloaden (evt. in combinatie-bundel: Macromedia Studio 8)

Succes,

Tijs.

Als je nu de nieuwsbrief een upload.
Dan heb je de plaatjes ook op je site staan.
In de email verwijzen naar het internetadres van het plaatje.

Dan kun je in de mail ook nog ingeven dat het online te zien is.

:cool:

Jongens, allemaal erg bedankt voor jullie hulp. Ik heb Fireworks 8 direct gedownload en uitgeprobeerd, maar het is helaas alweer Hotmail die de achtergrond niet accepteert en weglaat, ook niet als je de afbeelding in een tabel plaatst (of doe ik iets verkeerd??). Eveneens de melding winmail.dat (als bijlage). Ik zal contact opnemen met Hotmail om te vragen of grafische bestanden niet worden doorgelaten.
Uploaden is inderdaad een hele goede oplossing, ware het niet dat dat geld kost. Toch wil ik aan de vereniging voorstellen daarvoor te kiezen, aangezien we nu periodiek nieuwsbrieven gaan versturen. Nogmaals bedankt voor jullie hulp.

Groet,

JMP

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan