Achtergrond op site beweegt..

• Onderwerp starter Onderwerp starter DaanM
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Hallo,
Ik ben bezig met een website www.cccdespin.nl . Deze maak ik in Frontpage.
Als je op een wat langere pagina komt (bijvoorbeeld cursusaanbod-computers) en je scrolt naar beneden, dan scrolt de achtergrond mee. Ooit was het zo dat die achtergrond stilstond. Ik heb eerder met dit probleem gekampt en toen kon iemand me vertellen wat ik moest aanpassen.. Het gaat om een klein onderdeeltje.. Ik hoop dat iemand me kan helpen..
thanks..

<BODY background="image.gif" bgproperties="fixed">

Je kan volgende keer ook gewoon google'n

Maak gebruik van:

PHP:
bgproperties="fixed"

Hier (www.alfrink.nl) ook gebruikt.

Welke je bij je background stopt.

Edit: Ah, zoals Rimsic zegt dus.

jullie praten er zo makkelijjk over...
waar moet ik dat dan precies plaatsen??
ik heb ooit iets aangepast in het bestandje
kopi1111.ccs ... daarin vond ik inderdaad iets over achtergrond.. maar wat ik daar ook verander.. er gebeurt niets.. ik hoop dat jullie nog ff verder willen helpen..

ik ben blond..
zoek ik dit op de eerder genoemde kopi1111.ccs ?? of op de index.htm ??? of nog ergens anders?

hellup..
ik wil t allemaal zo graag snappen, maar t lijkt zo moeilijk..

Ik zie dit staan..

body
{ vertical-align: none; background-image: url('spinachtergrond.jpg'); text-align: none; font-family: Comic Sans MS; font-style: normal; font-weight: normal }

Waar plaats ik dan: bgproperties="fixed" ???

Waar ik bgproperties="fixed" ook neerzet.. of het hele plaatje verdwijnt van de achtergrond, of ik zie totaal geen effect.. Ik weet dat er hier ooit een frontpage-kenner zat die iets veranderd had ik bijgaand bestandje.. Ik hoop dat iemand er eens naar zou willen kijken..
thanks..

background-attachment: fixed;
plaats je in de stylesheet kopi1111.ccs bij body tussen de { }
de 2e body maar je kunt beter van 2 1 maken.

het lijstje van background eigenschappen:
background-attachment: scroll, fixed
background-color: (color), transparent - color is in hex code
background-image: none, (location)
background-position: (percent), (length), top, center, bottom, left, center, right
background-repeat: repeat, repeat-x, repeat-y, no-repeat
background: Any of the above background values separated by spaces

Het kan ook in 1x:
background: #fff url(spinachtergrond.jpg) left top fixed repeat;
= achtergrond: wit plaatje links boven vast herhalen;

Vr.Gr. Egel.

egel..
ik ben u zeer dankbaar... het werkt... het is zo'n grote frustratie als dingen niet gaan zoals je wilt dat ze gaan..
en rimsic.. ik weet toch niet wat er belangrijk aan is om te melden dat ik css gebruik...

toch allemaal heel erg bedankt voor jullie geduld..

Geplaatst door Rimsic
dan moest je vermelden dat je css bestand had. Wij praten er zo makkelijk over omdat het ook makkelijk is. Het is gewoon een stukje code toevoegen, maar moesten we wel weten dat je css had

Dát heeft hij gemeld Rimsic.
ik heb ooit iets aangepast in het bestandje
kopi1111.ccs ... daarin vond ik inderdaad iets over achtergrond..
k ben blond..
zoek ik dit op de eerder genoemde kopi1111.ccs ??

Geplaatst door XP_PC

Dát heeft hij gemeld Rimsic.

Euh ja dat zie ik ook, maar wij gaven allebei eerst het antwoord van bgproperties="fixed", dus vandaar...

jongens.. jongens.. geen ruzie meer joh.. ik ben heel blij dat het nu opgelost is.. dus geen verdere energie meer joh.. steek die maar in andere kneuzen als ikke.. ik ben jullie heel erg dankbaar.. altijd heel prettig als hier mensen voor je en met je meedenken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan