achtergrond transparant, maakt ook de jpeg transparant??

Status
Niet open voor verdere reacties.

gpdasmooi

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 jun 2009
Hallo , ik heb op mijn site een transparant vlak, nu als ik daar tekst op plaats gaat dat mooi. Maar plaats ik een jpeg dan wordt deze ook transparant. Ik wil deze echter niet transparant.
Weet iemand of dat mogelijk is?
Gr Karin

Laatst bewerkt:
Je kunt niet een div transparant maken en de inhoud niet. Wat je wel kunt doen is, twee divs maken. Eén die je al hebt (de roze rechthoek) en nog één, van de zelfde afmetingen, op dezelfde plek, maar NIET transparent (en ook geen achtergrond). Daar moet je dan je content inzetten.

Overigens is de tekst die je nu geplaatst hebt ook gedeeltelijk transparant.

Trouwens, ik bedenk me nu. Wat misschien nog makkelijker is, zet transparantie op de div uit, maak een roze afbeelding van 1x1 px op de transparantie die jij wilt (50% of zo) en gebruik die als achtergrond.

achtergrond tranparant

Hallo dank je voor je reactie.
Ik begrijp het nu! ..bijna
wat ik niet begrijp is waarom een roze afbeelding van 1x1 px (of ben ik nu heel blond?)
wil je dat nog even uitleggen?
Dank je , karin

(Trouwens, ik bedenk me nu. Wat misschien nog makkelijker is, zet transparantie op de div uit, maak een roze afbeelding van 1x1 px op de transparantie die jij wilt (50% of zo) en gebruik die als achtergrond. )

Kijk, als je voor een div de opacity op 50 zet, is de hele div halfdoorzichtig (inclusief inhoud).

Nu doe je dat even niet, je div is nu dus niet doorzichtig. Dan haal je de achtergrond weg. Je kunt nu dus gewoon zien wat erachter zit. Maar dat wil je niet, je wilt een halfdoorzichtige roze achtergrond. Daarvoor kun je dus een klein plaatje (1x1px want dan is de filesize het kleinst) maken, halfdoorzichtig en die als achtergrond gebruiken (repeat).

Dan is je achtergrond halfdoorzichtig, want zo is je achtergrondplaatje nou eenmaal, maar je inhoud is niet doorzichtig.

transparant

ahhh geweldige uitleg!
Ik snap het.
Had even niet door dat ik hem op repeat moest zetten.
Dank je wel hoor!
Gr Karin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan