achtergrond unblocken

Status
Niet open voor verdere reacties.

harmanes

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2010
ik moet op school van mijn frans leraar de pc instellen dat hij de achtergrond veranderen niet meer blokkeert:P nou weet wel dat je het waarschijlijk wel in het register kan veranderen maar ik kan het echt niet meer vinden! en als ik het zo ver heb dat je een achtergrond mag nemen hoe krijg ik dan voorelkaar dat hij ook blijft?

(dit is legaal het moet van mijn leraar:P)

1. Waarom stelt een leraar Frans je zo'n vraag? Van een leraar Informatica kan ik me er wél iets bij voorstellen.
2. Welk besturingssysteem draait er op die pc?
3. Kijk even in de registry (Start -> Uitvoeren -> regedit) onder
HKey_Current_User\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System
Daar de waarden verwijderen in het rechter deelvenster:
NoDispBackgroundPage
NoChangingWallPaper
Waarschijnlijk is dat goed genoeg. Overigens kun je ervan uitgaan dat bij de volgende keer inloggen (of binnen een uur) de instellingen weer zo staan zoals bedoeld door de systeembeheerder als de instellingen via een groepsbeleid in een Windows-domein worden afgedwongen.

Succes,

Tijs.

me frans leraar vind het gewoon leuk af en toe paar gebertes op achtergrond te zetten...en ik kan niet in het register komen op die pc...en is er een manier op het automatisch herstellen uit te schakelen?

Als je niet eens in de registry kunt komen, dan ga ik ervan uit dat het niet de bedoeling is dat je gaat lopen rommelen. Zie ook mijn vorige posting:
Overigens kun je ervan uitgaan dat bij de volgende keer inloggen (of binnen een uur) de instellingen weer zo staan zoals bedoeld door de systeembeheerder als de instellingen via een groepsbeleid in een Windows-domein worden afgedwongen.

Overigens kun je evt. wel die policy instellingen op een andere manier proberen te verwijderen:

Start -> Uitvoeren -> reg.exe delete "HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System" /v NoDispBackgroundPage /f
Start -> Uitvoeren -> reg.exe delete "HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System" /v NoChangingWallPaper /f

Nogmaals: Ik verwacht dat na de volgende keer inloggen het weer niet mag (zie boven).

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan