• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Achtergrond veranderen cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcel9933

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 dec 2019
Hallo,

Het hele internet lopen doorzoeken om hier een antwoord voor te hebben.
In mijn Excel document heb ik een rij met getallen ( zie onderaan voorbeeld)
Nu wil ik graag dat wanneer de 2 getallen naast elkaar het zelfde zijn de achtergrond groen is, wanneer de 2 getallen ongelijk zijn aan elkaar dan oranje en wanneer de rechter kolom 0 is dat dan de achtergrond daarvan rood is.

Hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen.

Het is mij zelf al gelukt om dit te maken met conditional formatting en dan met higher then en equal to te werken, maar dan zou ik dit voor elke regel moeten invoeren en aangezien het er meer dan 500 zijn is dit erg veel werk.
Wat in mijn ogen automatische moeten kunnen.

voorbeeld
1 | 1 (groene achtergrond)
34 | 34 (groene achtergrond)
65 | 56 (oranje achtergrond)
76 | 23 (oranje achtergrond)
12 |0 (rode achtergrond)
34 | 34 (groene achtergrond)
65 | 23 (oranje achtergrond)

Dat kan per bereik en hoeft niet per regel.

Je hebt er dus maar drie nodig.

Wanneer ik dus het bereik groter maak en dus meerdere regels selecteer dan pakt hij de formule: = $D$4 = $E$4. Dus inderdaad alles wordt groen nu omdat deze formule klopt(23=23), maar alle groene cellen op alle regels zijn nu gebaseerd op deze vergelijking wat niet de bedoeling is.

Hopelijk kunt u mij helpen.

Heb zelf ook verder gekeken nadat u het woord bereik opnoemde. Bedankt voor uw antwoord ik kan weer verder aan mijn project

Dankuwel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan