achtergrond veranderen tijdens het laden

Status
Niet open voor verdere reacties.

ido435

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2010
hallo ik ben bezig met een programma en ik wal een keer iets anders gaan doen dan 1 dezelfde kleur
dit zijn mijn plannen voor de achtergrond kleur tijdens het laden van het programma (loading bar)
van grijs naar groen bij voorbeeld maar wat is daar het script van?
ik heb in die programma 21 labels 1 loadingbar 3 buttons en 1 picterbox ( als dat nodig is tenminste)
alvast bedankt
groetjes ido435

Laatst bewerkt:
Protected Overrides Sub OnPaint(ByVal e As PaintEventArgs)

Dim Graphics As Graphics = e.Graphics
Dim Gradient As New Drawing2D.LinearGradientBrush(New Point(0, 0), New Point(0, Height),
SystemColors.ControlLight, SystemColors.ControlDark)
Graphics.FillRectangle(Gradient, ClientRectangle)

End Sub

Als je naast labels ook RadioButtons en CheckBoxes op je form hebt moet je van deze controls de BackColor instellen op Transparent.

oke ga ik ff proberen

Laatst bewerkt door een moderator:
Ehm, wacht even. Ik heb geloof ik je post verkeerd begrepen. Ik dacht dat je een andere achtergrond kleur wilde hebben. Dus vergeet die code die ik je gaf.

Om je progressbar te vullen kun je een Timer plaatsen en dan de progressbar vullen met elke Tick.

Wat bedoelje met elke tik

p.s ik werk in vb2010

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je een Timer plaatst op je form en je dubbelklikt erop, dan word er een Tick event voor de timer klaargezet. Als de Interval waarde van de timer op 1000 staat, wat staat voor 1 seconde, word de code in dat event elke seconde uigevoerd. Een Tick is dus in dit geval elke seconde.

Als je een Timer plaatst op je form en je dubbelklikt erop, dan word er een Tick event voor de timer klaargezet. Als de Interval waarde van de timer op 1000 staat, wat staat voor 1 seconde, word de code in dat event elke seconde uigevoerd. Een Tick is dus in dit geval elke seconde.

oke ga ik ff uitproberen ik laat het later nog ff horen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan