Achtergrond veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mitsie007

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2006
Berichten
276
Hoi,

ik werk momenteel aan de look van mijn website > www.myrtheroos.nl

Nu heb ik het idee om bij elke klik, de achtergrond te laten veranderen... Echter... weet ik niet precies hoe :confused: Iemand sugesties?

Dank jullie
 
Waar is de site mee gemaakt?
Een bepaald programma? Zoals microsoft frontpage?

Of Html?

?
 
Je wilt dat elke pagina een andere achtergrond kleur heeft?

Ik zou bovenaan je pagina een array maken met pagina's => achtergrondkleur en dan afhankelijk van de gekozen pagina de achtergrond kleur in de CSS echoën.

Bijvoorbeeld:

PHP:
<?php

  $aBackColors = array ( "home" => "#ff0000", "nieuws" => "#00ff00", "Projecten" => "#0000ff", "links" => "#ff00ff", "contact" => "#ffff00" );

?>

Dan zet je vervolgens in je head:

PHP:
<style type="text/css">

body {
  background: <?php echo ( array_key_exists ( $varwaardenaamvandepaginainzit, $aBackColors ) ) ? $aBackColors[ $varwaardenaamvandepaginainzit ] : "#ff0000"; // na de : staat een standaardwaarde voor als de naam van de pagina geen key in de array is ?>
}

</style>
 
Mijn website bestaat uit HTML, CSS en PHP :)

Dat laatste idee, werkt dat ook voor gehele achtergrond afbeeldingen? Ik werk namelijk met een afbeelding en niet met een kleur.
Super, bedankt voor de reacties !
 
Ja, dat kan ook met afbeeldingen:

PHP:
<?php
 
  $aBackColors = array ( "home" => "plaatje1.png", "nieuws" => "plaatje2.png", "Projecten" => "plaatje3.png", "links" => "plaatje4.png", "contact" => "plaatje5.png" );
 
?>

PHP:
<style type="text/css">
 
body {
  background: url(<?php echo ( array_key_exists ( $varwaardenaamvandepaginainzit, $aBackColors ) ) ? $aBackColors[ $varwaardenaamvandepaginainzit ] : "plaatje1.png"; ?>) no-repeat;
}
 
</style>
 
Super!:thumb:

Ga ik dat even proberen! laat wel even weten of het gelukt is! :D Dank je!

:)
 
Hahaha,

het is gelukt! :D

Het was even zoeken en logisch nadenken, maar uiteindelijk is het toch gelukt :D Dank je voor je hulp!

Mitsie
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan