Achtergrond verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

JiffyX

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2001
Ik heb OOo 1.1.5 (NL)

Hoe kan ik een achtergrond of plaatje uit de Gallery dat ik met het commando 'Naar de achtergrond' achter de tekst heb gezet, weer verwijderen of naar voren halen?
Zodra ik op de 'Naar de achtergrond'-knop heb geklikt verdwijnt de betreffende werkbalk en dus ook de knop om hem weer op de voorgrond te krijgen. Ik kan het plaatje dan ook niet meer selecteren.

In de Engelse 2.0 versie bestaat dit probleem ook. Wie weet hoe dit moet?

Komt waarschijnlijk omdat je weer terug bent gegaan naar je tekst.

Probeer nog eens te klikken op de afbeelding, waardoor die geselecteerd wordt. (Je ziet dan groene vakjes rond de afbeelding)

Je verdwenen balk moet weer terugkomen met een knop "Op voorgrond" naast de "Op achtergrond"-knop.

DiGro

Helaas, dat heb ik al vele malen geprobeerd. Maar wat ik ook klik (ik krijg weer een gewone cursor), het enige wat ik selecteer zijn cellen.
Die groene vakjes verdwijnen juist op het moment dat ik op de achtergrond-knop klik. De balk met die knoppen verdwijnt dan ook, en die krijg ik dus niet weer terug.

Ho wacht, nadat ik het formaat gewijzigd heb (met de groene hokjes), lukt het ineens wél.
Maar als ik het bestand sluit en weer open, en deze truc nogeens probeer lukt dit niet.
Hm... ik heb dus iets gedaan waardoor het even wel ging, maar wat dat is begrijp ik ook niet. Maar ik krijg het nu niet nogmaals gedaan.:confused:

Sorry, mijn fout (had niet gezien dat het een Calc-blad betrof.)

Selecteer de Tekenfuncties op de Werktuigbalk.
(waarschijnlijk aan de linkerzijde van je scherm)
Langklik op het vierde pictogram van boven (Tekenfuncties), waardoor een zwevend kader verschijnt.
Kies het Selectie-gereedschap ( witte pijl). Je kunt daarmee nu de afbeelding wel selecteren en bewerken.

DiGro

(O ja Calc, vergat ik er bij te zetten.)

Bedankt, het werkt!:)

Graag gedaan.

(vergeet je niet de vraag op "Opgelost"te zetten:D )

Nog veel plezier met OOo

DiGro

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan