achtergrond website

Status
Niet open voor verdere reacties.

monica_d

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2006
Berichten
81
]De foto die ik is achtergrond heb gekozen voor de website komt 4x op het scherm. Bij het bewerken van de foton Microsoft Picture It heb ik gekozen voor full-screen bij opslaan, maar toch lukt dat niet. Kan niet zien wat ik nu fout doe.

Wie kan mij helpen.

Groetjes Monica
 

Bijlagen

  • background-schelp.jpg
    background-schelp.jpg
    13,3 KB · Weergaven: 68
]De foto die ik is achtergrond heb gekozen voor de website komt 4x op het scherm. Bij het bewerken van de foton Microsoft Picture It heb ik gekozen voor full-screen bij opslaan, maar toch lukt dat niet. Kan niet zien wat ik nu fout doe.

Wie kan mij helpen.

Groetjes Monica

probeer eens eerst de foto te vergroten meschien lukt het dan wel.
 
Het is eigenlijk zeer makkelijk

Gewoon je foto invoegen, en bij je code zal je zien staan:
< img src="foto.jpg" width="640" height="480" >

Verander de waardes achter width en height gewoon in 100% en je foto zal altijd de volledige breedte en hoogte van je scherm opvullen.

Wel moet je even uitzoeken hoe je dit in Frontpage als achtergrond kan instellen.

Nog een fijne oplossing is volgende bodyregel:
< body style="background-image:url(test.jpg); background-repeat:no; background-attachment:fixed; background-position:center;" >

Greeets

G
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de foto in opmaak achtergrond als achtergrond in gesteld. In frontpage kan ik niets vinden over aanpassen van maten. Ik heb de maat al op zijn grootst (full screen) in microsoft picture it photo ingesteld.
Hij blijft toch 4 keer verschijnen op het scherm. Heb je nog een andere oplossing.......

Groetjes Monica
 
Ik heb spijtig genoeg zelf geen frontpage, dus ik ga het op de 'tast' moeten uitleggen.
Ergens in je Frontpage moet je toch je HTML code van je pagina kunnen bekijken.

In die code zal je ergens < body > zien staan.
wanneer je deze vervangt door:
< body style="background-image:url(test.jpg); background-repeat:no; background-attachment:fixed; background-position:center;" >
en je vervangt de test.jpg door de naam van je foto, zal je foto maar 1 keer (background-repeat:no;) en in het midden van je scherm (background-position:center;) verschijnen.

Indien het nog niet lukt, moet je even in de help van frontpage wat informatie opzoeken over CSS, daar zal ook hetgeen uitgelegd staan wat ik hierboven schrijf.

Met wat prutsen kom je er wel :)

Greeets

G
 
Hoi G,

Ik ga het proberen. Je hoort van mij.

groetjes Monica
 
Hoi G,

Ik heb het gedaan zoals jij schreef, maar dan heb ik helemaal geen achtergrond meer.
Kan het komen doordat het een gif bestand is i.p.v. jpeg?

Groetjes Monica
 
Neen, heeft er niets met te maken.

Je moet natuurlijk wel zien dat je gif foto in dezelfde map staat als de webpagina waarin je hem inlaadt..
 
De oplossing van het probleem ligt voor de hand. Uw afbeelding is 600x497 pixels groot.

Front Page vult de achtergrond op wanneer het afbeeldingsbestand te klein is. Oplossing: in een fotobewerkingsprogamma pas je de afbeeldingsgrootte aan met minimum 1200 pixels in de breedte ( is dan 3,4 Mb groot ), vervolgens " opslaan voor web " Bij het veranderen liefst de verhoudingen bewaren. Vervolgens de normale procedure in FP uitvoeren en dit MOET OK zijn. Bij het opslaan in FP, alle afbeeldingen in DEZELFDE map ( images ) opslaan. ZEER belangrijk!!!

Heb het voor pro forma uitgebrobeerd en alles is perfekt!

groete Rodenbach
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan