achtergrond

Status
Niet open voor verdere reacties.

bijl0589

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2001
weet iemand hoe ik, als ik een achtergrond voor m'n bestand kies, dit heel dun kan afdrukken, dus dat het een soort watermerk wordt.

Heb me rot gezocht maar kan niks vinden,

Hopelijk een oplossing voor jouw vraag

Hallo ik hoop dat dit de oplossing is voor jouw vraag

Zo wijzigt u de pagina-achtergrond:
1.Kies Opmaak - Stijlen en opmaak.
2.Klik op het pictogram Pagina-opmaakprofielen.
3.In de lijst met pagina-opmaakprofielen klikt u met de rechtermuisknop op een item en kiest u Nieuw.
4.Op het tabblad Beheren typt u een naam voor het pagina-opmaakprofiel in het vak Naam.
5.In het vak Volgend opmaakprofiel selecteert u het pagina-opmaakprofiel dat u op de volgende pagina wilt toepassen.
Selecteer 'Standaard' om het nieuwe pagina-opmaakprofiel maar op één pagina toe te passen.
Selecteer de naam van het nieuwe pagina-opmaakprofiel om dat op alle volgende pagina's toe te passen.
6.Klik op de tab Achtergrond.
7.In de keuzelijst bovenaan selecteert u een effen kleur of een afbeelding. Selecteer vervolgens uw opties op het tabblad.
8.Klik op OK.

Wens je veel geluk toe, en wens je een mooie dag ;)

Hmm, ik heb het geprobeerd met een nieuw leeg document, maar ik kom maar tot
"In de keuzelijst bovenaan selecteert u een effen kleur of een afbeelding. Selecteer vervolgens uw opties op het tabblad. "

Mijn document is nog steeds wit, en ik zie ook geen opties om de dichtheid aan te passen.

wacht even ik krijg wel de afbeelding op mijn document, maar ik wil het dun/doorzichtig hebben
dat wil ik graag weten, hoe ik dat moet doen.
Aha transparantie instellen....dat woord zocht ik, ik zie het in een van de veldjes voorbij komen, alleen is dat niet bij het instellen van de achtergrond.

Afbeelding als watermerk

Aha transparantie instellen....dat woord zocht ik, ik zie het in een van de veldjes voorbij komen, alleen is dat niet bij het instellen van de achtergrond.

Je kunt elke willekeurige afbeelding als watermerk instellen.

Selecteer, nadat je een afbeelding hebt ingevoegd, die afbeelding door er op te klikken.
Klik vervolgens met rechts op dezelfde afbeelding.
Kies Afbeelding
Nu opent een dialoogvenster met verschillende tabs.

Selecteer de tab Omloop en kies voor Doorloop en vink ook het vakje "Op achtergrond" even aan.

Op het onderste gedeelte van de tab Type kun je de positie van je afbeelding bepalen.

Met de werkbalk Afbeelding (die waarschijnlijk al tevoorschijn komt als je de afbeelding hebt geselecteerd) kun je je in te voegen afbeelding vervagen (transparant maken)

Dat is em, dank je wel. :)

Ook de vorige helper, dat was ook nuttig.

Nog één ding.
Het is wel zo dat als ik die afbeeelding instel als watermerk en achtergrond uit bestanden die vanuit O.O meekomen (denk ik) dan blijft de afbeelding klein.
Ik kan em wel oprekken, maar dat ziet er niet zo heel best uit.
(Ik heb het over een stenen muurtje, als de afbeelding normaal is zie je lekker veel stenen, als je 't plaatje oprekt over de hele pagina zie je enkel maar een paar joekels van stenen....)

Is dat ook in te stellen, dat de verhoudingen blijven.?

Laatst bewerkt:
Is dat ook in te stellen, dat de verhoudingen blijven.?

Op het tabblad Type van hetzelfde dialoogvenster even het vakje Verhoudingen behouden aanvinken.

Maar ja een klein muurrtje blijft natuurlijk een klein muurtje :)

Stukje aan metselen ?:D

Ghi, als dat zou kunnen.

Maar bedankt in ieder geval, ik kan tenminste weer een beetje pielen met opmaak. :)

hier alvast een kadootje :p

bag_of_cement.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan