achtergrondgebruik

Status
Niet open voor verdere reacties.

Snappie46

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2010
Berichten
177
hallo,

telkens als ik bezig ben op mijn pc (films,spellen enz.) gebruikt de pc 100% cpu en hapert het systeem.

Wat kan ik hier tegen doen? is hier software voor?
 
Hoi,
Geef zoveel mogelijk info over je pc e/o laptop (merk/type e/o model/serienr. en welke versie v.h.
besturingssysteem).
Geef ook evt. aan welke antivirussoftware e/o internetsecurity aanwezig is.
Wanneer is je probleem ontstaan, na een update, download, installatie v.e. programma of zomaar ineens?
Geef aan wat je zelf al hebt geprobeerd om het probleem op te lossen.
Succes verder met je vraag (dit is een standaard tekst)
 
pc:windows xp (Acer Aspire)
antivirus: norton (gebruikt volgens mij veel geheugen)
 
Je moet even uitzoeken welk proces die 100% gebruikt bij taakbeheer. Hoeveel processen zijn er i.h. geheugen geladen als alles opgestart is?
 
43 processen. ( vooral de film of game gebruikt het meeste geheugen. )
 
2 gigabyte. dit is ruim voldoende lijkt me. de games moeten hier ook voldoende aan hebben.
 
Dat is ook voldoende maar ik weet nog steeds niet welk proces verantwoordelijk is voor je hoge cpu-gebruik. Wat voor 'n videokaart heb je?
Download PcWizard2010 dan hoef ik niet zoveel vragen te stellen.
 
de games en films zorgen zelf voor de hoge cpu, mijn videokaart is er een uit de ati X 3400 series ( een oude pc). mijn cpu is een amd athlon 64. genoeg voor de games die ik speel, volgens de handleiding.
 
Heb je dat probleem voorheen ook gehad? Probeer eens 10 overbodige opstartprocessen uit te vinken bij run>msconfig>opstarten. Buiten je antivirussoftware en evt. aanwezige firewall e/o draadloze software e/o webcam alles uitvinken. En ja Norton is een geheugenvreter. Schakel hem eens uit (verbreek wel de internetverbinding) en kijk eens of het dan beter gaat en of dat het enig effect heeft.
Edit: je kunt ook nog eens even de dxdiag-test uitvoeren (run>dxdiag>enter).
 
Laatst bewerkt:
oke bedankt! zal kijken of dit werkt. dus alles uitvinken behalve virusscan en firewall?
 
Ja hoor, de meeste software wil graag automatisch meeopstarten terwijl dit niet noodzakelijk is. Je kunt die programma's gewoon starten of via een snelkoppeling of alle programma's. Voordeel: je pc start veel sneller op en je geheugen wordt niet volgeladen met programma's die je maar zelden gebruikt.
Maak evt. de map "prefetch" eens leeg. C:\Windows\Prefetch
 
Gaat windows update ook uit dan? Want deze wilde ik liever aanlaten.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan