achtergrondkleur om bureabladiconen verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartbh

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2001
Hoe kan ik de achtergrondkleur die om de bureaubladiconen zit (zie bijlage) verwijderen?
Ik kan het niet vinden, het zal wel zo zijn dat ik wat over het hoofd zie (zoals wel vaker het geval is) :o

Bijlagen

• iconen.jpg
    iconen.jpg
    8,4 KB · Weergaven: 73
Heb je al gekeken bij eigenschappen bureaublad.
klik met rechts op het bureaublad.
Zelf maak ik gebruik van stylexp, hiermee kan je het buraublad een eigenstijl geven.

Ik heb al het standaard thema van Windows XP geprobeerd, maar dat helpt niet.

Rechter muisklik op bureaublad, eigenschappen, vormgeving, tab item zetten op bureaublad, kleur aanpassen.
Een kleurtje blijf je houden.
Naar mijn weten heeft WINDOWS geen transparant daarvoor.

Geplaatst door Paul-RT
Rechter muisklik op bureaublad, eigenschappen, vormgeving, tab item zetten op bureaublad, kleur aanpassen.
Een kleurtje blijf je houden.
Naar mijn weten heeft WINDOWS geen transparant daarvoor.
Dan moet ik me wel heel erg vergissen, want ik weet toch zeker dat het eerst wel zo was.

Sja, MIJN weten is ook iet zo groot. Kan er best naast zitten.
Ik hoor het wel. Leer graag bij.

Als je een egale achtergrond kleur of thema hebt, gaat het randje om de icoontjes mee.
Zodra je er een eigen foto inzet, heb je dit probleem.

Laatst bewerkt:
Hoy

dit al geprobeerd?

rechtsklik op deze computer>geavanceerd>visuele effecten> aanvinken: vallende schaduw voor namen op bureaublad, of een van de andere instellingen daar.

Geplaatst door mverlaan
Hoy

dit al geprobeerd?

rechtsklik op deze computer>geavanceerd>visuele effecten> aanvinken: vallende schaduw voor namen op bureaublad, of een van de andere instellingen daar.
Jep, die verschillende opties daar heb ik ook al geprobeerd.

Geplaatst door bartbh
Jep, die verschillende opties daar heb ik ook al geprobeerd.

Misschien een webobject wat je desktop verstoort:

Rechtsklik op je bureaublad, kies voor 'eigenschappen'. Tabblad 'bureablad' kiezen en dan 'bureaublad aanpassen'. Kies voor het tabje 'website'. Haal het vinkje weg bij 'Mijn huidige introductiepagina'. Klik op de nodige OK's- en toepasknoppen.

Rechtermuisklik op het bureaublad, `pictogrammen schikken op`, en dan `webonderdelen op het bureaublad vergrendelen` uitschakelen...

Ja, dat helpt wel, maar nu kan ik die website dus niet meer weergeven.
Helaas

Het is het één of het ander helaas binnen XP. Als je dat webobject beslist wilt blijven weergeven, dan zal het helaas niet gaan om de desktopicoontjes 'transparant' te maken.:confused:

Ik had ook last van dat probleem.

Probeer je achtergrond opnieuw op te slaan op een andere locatie met een andere codering (bijvoorbeeld JPG ipv PNG, of andersom) meestal is het dan opgelost:thumb:

Ik ga er vanuit dat het na 3.5 jaar niet echt actueel meer is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan