ik denk dat dat wel kan , ik heb een voorbeeld meegegeven van een procedure die ik in de vb code van een formulier gebruik (dus geen global code maar een private op formulier niveau)
om het een en ander te verduidelijken : het gaat hier om een order formulier waar in een subformulier alle orders staan van een betreffende klant , dit subformulier staat in dataform modus , dus een spreadsheetachtig subformpje.
ik wou toen graag om direct naar een order te gaan op een van de velden kunnen kilkken om direct de order te openen en ik wou dit bij elk veld kunnen doen.
dus zie dat de bovenste procedure met de naam "OrderOpenen" de code bevat om het formulier frmOrders03 te openen en dat de gebeurtenisprocedure
dblclick per veld allen maar de verwijzing naar je procedure "OrderOpenen" heeft. Dus als ik op een willekeurig veld klik treed de procedure OrderOpenen in werking. Dit kun je ook toepassen voor de kleurverandering per veld , alleen met deze methode moet je dit per formulier (de procedure er in zetten)en per veld (de verwijzing aangeven) doen. misshien dat er mensen zijn die dit op een simpelere manier weten maar dat is buiten mijn bereik
--------------------------------------------------------------------------
Private Sub OrderOpenen()
On Error GoTo Err_OrderOpenen
Dim stDocName As String
Dim stLinkCriteria As String
Dim stTest As String
stDocName = "frmOrders03"
stLinkCriteria = "[KlantId]=" & Me![KlantId]
DoCmd.OpenForm stDocName, , , stLinkCriteria
Exit_OrderOpenen:
Exit Sub
Err_OrderOpenen:
MsgBox Err.Description
Resume Exit_OrderOpenen
End Sub
--------------------------------------------------------------------
Private Sub Orderdatum_DblClick(Cancel As Integer)
OrderOpenen
End Sub
----------------------------------------------------------------
Private Sub OrderId_DblClick(Cancel As Integer)
OrderOpenen
End Sub
Private Sub Tekst14_DblClick(Cancel As Integer)
OrderOpenen
End Sub
Private Sub Verzenddatum_DblClick(Cancel As Integer)
OrderOpenen
End Sub
succes Gostdog