• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Achtergrondkleur

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tristanspower

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2007
Hallo Excel-experten,

Ik ben op dit forum nu al een paar uur bezig een oplossing te vinden voor mijn vraag cq probleem en wel het volgende:

Ik probeer bij het ingeven van een waarde (in dit geval een afkorting) een kleur aan deze waarde te geven. Ik ben bekend met het voorwaardelijk opmaakprofiel, maar daar kun je maximaal 3 voorwaarden definiëren. Ik heb echter 14 waarden (zie bijlage), die een kleur moeten krijgen. Ik heb het geprobeerd met de dropdown-lijst, maar dan worden de kleuren niet meegenomen. :confused:

Ik zie hier veel VBA-oplossingen, maar dit is onbekend terrein en als ik het programma open en oplossingen, die hier regelmatig voorbij komen, eens test, gebeurt er in excel niets (vermoedelijk omdat ik niet weet hoe je daarna de macro of de formule moet toepassen/activeren). Weet iemand een relatief simpele oplossing, waarbij ik niet een cursus VBA hoeft te volgen. :rolleyes: :o

Een VBA-muffel

Bijlagen

Grote dank

Hallo Wigi,

Ik ben toch blonder als gedacht. Ik had deze formule al een keer geprobeerd, maar 'hij deed het niet'.....Ik kom er nu pas achter, dat ik eerst naar het macro-menu moet gaan en dan Run moet klikken en voila....probleem opgelost.

Mijn eeuwige dank!

Een zielsgelukkige Excel-gebruiker.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan