achtergrondmuziek frontpage

Status
Niet open voor verdere reacties.

olemla

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2000
Is het ook mogelijk achtergrondmuziek via frontpage door te laten lopen op elke pagina die iemand aanklikt?
Nu is het zo dat wanneer ik achtergrondmuziek toevoeg aan een pagina de muziek stopt zodra je op een link klikt om na een andere pagina te gaan. Is het ook in te stellen dat de muziek dus blijft doorlopen na een klik?

Hoi,
De manier zoals jij het stelt is niet mogelijk.
Als je weet hoe je met frames moet werken kan je een topframe maken met een grootte van 0%. In dat frame zet je een pagina met dat muziekje.
In het onderste deel van het frame laat je de normale pagina's verschijnen.
Op die manier veranderd ook je URL niet als iemand op een link klikt ;)

Olav

nee, dat kan niet
maar, wat je wel kan doen
je kan met frames gaan werken
bijv. dat je de ene frame 0 pixels breed maakt en de andere frame, met de echte content, de rest van het beeld geeft...
in de frame met 0 pixels start je dan een achtergrondgeluid en als je dan een andere pagina wil laden, laad je deze in het andere frame...op deze manier wordt de andere frame niet vernieuwd en blijft de achtergrondmuziek doorspelen...

mag ik trouwens even toevoegen dat de meeste mensen, waaronder ik, absoluut geen fan zijn van achtergrondmuziek ? ik persoonlijk sluit het venster wanneer die muziek door mijn prachtig geselecteerde winamp-nummers denderen...magoed :)

Laatst bewerkt:
oke, bedankt!

Bedankt voor jullie supersnelle reactie.
Dan leg ik me er maar bij neer... zoals jullie omschrijven is mij veel te ingewikkeld en misschien heb je ook wel gelijk... zonder achtergrondmuziek is het ook wel goed.

Achtergrondmuziek kan men ook gemakkelijk uitzetten door simpelweg op Stop te klikken in de browser. Zolang het om een standaard achtergrondmuziekje gaat wil dit. Niet wanneer een embed plugin zoals een windows media player, shockwave of realmedia speler wordt gebruikt. Het geniepige daaraan is dat je de clip-controlebar (stop,play,pause) kunt verbergen zodat het uiterst irritant begint te worden. Enige remedie dan: boxen uitzetten of pagina sluiten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan