Achtergrondprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

borus1

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2007
Goedenavond,

Ik heb een probleempje met de achtergrond van mijn nieuwe website
Hier een kleine afbeelding omdat dat vaak meer zegt dan een hoop woorden :)

problemfy4.jpg

Ik zou dus graag de afbeelding links helemaal in de hoek zetten, maar ik kan deze niet verplaatsen, enkel uitlijnen. Als ik dat echter doe, laat hij die ruimte boven en links over...
De bedoeling is dat de groene band de achtergrond blijft zodat, wanneer de venstergrootte aangepast wordt, de site er steeds goed blijft uitzien (zonder schuifbalken)
De afbeelding waarover het gaat zou ook achtergrond mogen zijn, maar ik denk niet dat je tegelijk 2 achtergronden kan instellen, of wel? Kan je werken met lagen in Dreamweaver?
En is het mogelijk om een afbeelding, net als in Word, op een willekeurige plaats neer te zetten?

Op de twee afbeeldingen samen wil ik dan knoppen en afbeeldingen zetten zodat ik een navigatiebalk krijg
Deze knoppen en afbeeldingen zou ik dus ook naar willekeur willen plaatsen...
Kan dat, of verwacht ik veel te veel van Dreamweaver?

Alvast bedankt
Borus

Edit: P.S. Ik werk hier met frames.

Beste MasterTuning,

Bedankt voor je reactie. Van zodra ik toegang heb tot mijn PC zal ik de code geven.

Overigens las ik net hier op het forum iets over marges waarbij je bij 'page properties' 0 moest zetten ipv het veld leeg te laten. Zou het daamee ook opgelost zijn?

Bovendien is het de bedoeling dat (als de afbeelding niet naar de achtergrond gezet kan worden) deze niet te selecteren is, want dat is momenteel wel het geval als je van onder naar boven selecteerd, en dat vind ik erg lastig

Dit is trouwens de site waar het om gaat: http://jeugd.studiant.be/sintlenaarts/
Hij ziet er een beetje klungelig uit omdat ik vanuit de oude website ben vertrokken en deze dan aangepast heb. (gepimpt om het zo te zeggen, want de oude site zag er vreselijk ouderwets uit)
Nu zou ik graag de site helemaal opnieuw opbouwen om dit soort problemen te vermijden.
(Ook het probleem met de shoutbox die erg ongelukkig wordt weergegeven zou dan volgens mij van de baan zijn)

Laatst bewerkt:
Beste MaterTuning,

Bedankt voor je reactie. Van zodra ik toegang heb tot mijn PC zal ik de code geven.

Overigens las ik net hier op het forum iets over marges waarbij je bij 'page properties' 0 moest zetten ipv het veld leeg te laten. Zou het daamee ook opgelost zijn?

Bovendien is het de bedoeling dat (als de afbeelding niet naar de achtergrond gezet kan worden) deze niet te selecteren is, want dat is momenteel wel het geval als je van onder naar boven selecteerd, en dat vind ik erg lastig

Dit is trouwens de site waar het om gaat: http://jeugd.studiant.be/sintlenaarts/
Hij ziet er een beetje klungelig uit omdat ik vanuit de oude website ben vertrokken en deze dan aangepast heb. (gepimpt om het zo te zeggen, want de oude site zag er vreselijk ouderwets uit)
Nu zou ik graag de site helemaal opnieuw opbouwen om dit soort problemen te vermijden.
(Ook het probleem met de shoutbox die erg ongelukkig wordt weergegeven zou dan volgens mij van de baan zijn)

Indd met de marges zijn dat uit te zetten..

zie trouwen jou website gewoon met de 13 mooi in de hoek.. al aangepast de marges?

Laatst bewerkt:
Indd met de marges zijn dat uit te zetten..

zie trouwen jou website gewoon met de 13 mooi in de hoek.. al aangepast de marges?

Nee hoor, dit is nog die oude website waar ik het over had
Die werkt met tabellen en zonder frames
Maar dat geeft een hoop problemen (selecteren en shoutbox)
Daarom zou ik graag met frames werken

Nu zag ik net iets over iFrame's op dit forum
Denk je dat dit beter is?
Want als ik het goed voor heb heb je dan 1 iFrame ipv 3 of 4 frames...

Nee hoor, dit is nog die oude website waar ik het over had
Die werkt met tabellen en zonder frames
Maar dat geeft een hoop problemen (selecteren en shoutbox)
Daarom zou ik graag met frames werken

Nu zag ik net iets over iFrame's op dit forum
Denk je dat dit beter is?
Want als ik het goed voor heb heb je dan 1 iFrame ipv 3 of 4 frames...

ja dan heb je een layout en een 1 frame waar elke keer andere pagina's ingelaen hoeven te worden waardoor je maar 1 menu krijgt.. lekker makkelijk dus..

ja dan heb je een layout en een 1 frame waar elke keer andere pagina's ingelaen hoeven te worden waardoor je maar 1 menu krijgt.. lekker makkelijk dus..

Ok schitterend! Ik wou dat ik er dadelijk aan kon beginnen
Bedankt voor alles

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan