• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Achtergronfkleur afhankelijk van datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeffVDB

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2009
Berichten
106
Ik heb het volgende probleem. Ik maak een aanwezigheidslijst voor het personeel op het werk.
In de kolommen D"1" tot "AH2" staan de datum, de eerste rij onder format "dd", de tweede rij onder format "ddd". Met een voorwaardelijke opmaak wordt de achtergrondkleur van de cel rood wanneer de dag tijdens een weekend valt ofwel een feestdag is. Dit is uiteraard voor elk jaar anders.
Nu wil ik voor elke wernemer vanaf cel D3 tot beneden, afhankelijk van het aantal werknemers, dat elke cel dezelfde kleur krijgt als de cellen "D2" tot "AH2".
Hoe doe ik dat?
 
Beste JeffVDB, welkom op dit forum ;)

Heb je een voorbeeldbestandje dat je hier kan posten zonder gevoelige informatie.

Werk je met excel 2003 of 2007 ?

Groetjes Danny. :thumb:
 
Achtergrondkleur

Ik heb het bestand duidelijk ingekort.
Als het werk voor 1 maand en 1 werknemer, doet het dat ook voor de rest.
Ik werk onder excel 2007.
Thx
 

Bijlagen

  • TestPersKal.zip
    42,3 KB · Weergaven: 24
Zet een paar keer $ in je VO-formule:
Code:
=EN(C[COLOR="Red"][B]$[/B][/COLOR]1<>"";OF(WEEKDAG(C[B][COLOR="red"]$[/COLOR][/B]1;2)>5;NIET(ISFOUT(VERGELIJKEN(C[B][COLOR="red"]$[/COLOR][/B]1;Feestdagen;0)))))
 
Achtergrond kleur

Ik heb mij misschien verkeerd uitgedrukt, maar vanaf de cel "C3" en verder komen de codes voor de afwezigheden op die bepaalde datum (één rij voor AM en één rij voor PM).
Dus de voorwaardelijke opmaak is hier van geen tel.
 
Beste JeffVDB ;)

Zoiets dan ?

Zie bestandje

Groetjes Danny. :thumb:
 

Bijlagen

  • TestPersKal.xls
    97 KB · Weergaven: 39
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan