Achterhalen eerste rownumber na autofilter (VBA)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Djani

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2016
Berichten
67
Hoi allemaal,

Met behulp van autofilter wil ik automatisch data kopieren en plakken. Echter, de nummer van de eerste kolom (na gefilterd te hebben) verandert iedere keer. Is het mogelijk om de nummer van de eerste rij te achterhalen?
Ik wil namelijk d.m.v. Name Manager naar deze nummer verwijzen en vervolgens verwijzen naar deze range in VBA zelf, zodat de macro precies weet wat de eerste rij is.

In kolom E wordt er gefilterd op de verschillende versies = V1 t/m V12. Iedere keer als er op een andere versie gefilterd wordt, zal de 'startrij' altijd anders zijn. Ik wil de nummer van deze rij achterhalen en plaatsen in bijv. cel A1 van Sheet2.

Ik heb in de bijlage een voorbeeldbestand bijgevoegd.

Mocht er iets onduidelijk zijn, dan hoor ik dat graag.

Bekijk bijlage test.xlsx
 
Bij gefilterde regels zie je alleen de regels die niet verborgen (hidden) zijn. Dus de eerste Row vanaf regel 2 waar .Hidden false is, is je start regel.
 
Laatst bewerkt:
Edmoor,

Makes sense inderdaad. Ik heb nu een scriptje gevonden die het getal aangeeft in een textbox, maar kan ik dit getal ook in een bepaalde cel van een sheet krijgen?

Code:
ActiveSheet.UsedRange.Offset((1, 0).SpecialCells(xlCellTypeVisible).Row
 
Bijvoorbeeld zo:
Code:
Sheets("Gegevens").Range("A1") = Sheets("Sheet2").AutoFilter.Range.Offset(1).SpecialCells(xlCellTypeVisible).Cells(1, 1).row
 
Edmoor,

Thanks voor je hulp! Ik zal de thread als opgelost markeren.
Dit is hem uiteindelijk voor mij geworden:

Code:
Sub Test2()
Sheets("Sheet5").Range("A1") = Sheets("Sheet2").AutoFilter.Range.Offset(1).SpecialCells(xlCellTypeVisible).Cells(1, 1).Row
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan