• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

achterhalen koppeling met ander excel bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

litmanen10

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2006
Hallo,

Ik heb een excel bestand wat kennelijk gekoppeld is met een ander excel bestand in heb totaal geen idee waar deze koppeling zit. De koppeling moet er wel uit.
Ik heb al bij 'koppeling bewerken' gekeken en dan is alleen te zien met welk ander excel bestand gekoppeld wordt. Maar deze koppeling kan ik niet uitschakelen. Is er een manier in excel om te zoeken in welke cel(len) de koppeling zit zodoende ik niet meer telkens de melding krijg en er gewoon in kan werken.

Mijn dank is groot!

Litmanen10

Ik ben deze AddIn ooit 'ns tegen gekomen op internet.

Deze spoort de link op en verwijdert deze eventueel. Werk goed.

Koosl

Bijlagen

Heb je al gekeken naar bewerken - ga naar - speciaal - doelcellen? Ik kan het hier niet proberen. Anders kopiëren - plakken speciaal - waarden, maar dan ben je wel alle formules, maar ook je koppeling, kwijt.

Edit: Heb bestand van Koosl ook op mijn site geplaatst :thumb:

Laatst bewerkt:
Koosl: Hoe werkt dat programma, want wanner ik dat open krijg ik onderstaande error.

rdg1314: Waar kan ik 'bewerken - ga naar - speciaal - doelcellen?' vinden

Heb trouwens excel 2007

Waar kan ik 'bewerken - ga naar - speciaal - doelcellen?' vinden. Heb trouwens excel 2007
Ken 2007 niet, maar heb je nergens een keuze bewerken met daaronder de vermelde optie?

krijg het in ieder geval niet gevonden waar u het over heeft. Kunt u niet aangeven waar het in een oudere versie van excel staat

Eén plaatje zegt voldoende.

Bijlagen

• ga naar.jpg
    ga naar.jpg
    40 KB · Weergaven: 1.704
ik heb de knop doelcellen gevonden, alles geselecteerd en die ingedrukt maar dan geeft ie aan dat er geen doel is gevonden in de geselecteerde cellen.

Ik hoop dat iemand mij dan kan uitleggen hoe dat ene programma werkt.

Een plaatje lijkt me voldoende

Bijlagen

• LnkFinder.jpg
    LnkFinder.jpg
    68,8 KB · Weergaven: 1.035
Laatst bewerkt:
bij het openen van dat bestand krijg ik eerst de melding die ik al eerder postte.

Daarna krijg ik ook nog deze melding:

Het VBA-project, de ActiveX-besturingselementen en eventuele andere programmeerfuncties van deze werkmap zijn verloren gegaan

Waar kan ik 'bewerken - ga naar - speciaal - doelcellen?' vinden

Heb trouwens excel 2007

Met functie toets F5 kom je rechtstreeks bij 'bewerken - ga naar - speciaal-'

Hij zegt dan: dat er geen cellen gevonden zijn.

Misschien heeft het met mijn macro te maken. Die heb ik gekopieerd uit een ander bestand maar ook al een keer opnieuw ingetypt al maakt dat geen verschil. Maar zover ik weet linken de macro's niet naar een ander excel bestand

@litmanen10
Als nu eerst een kopie van het bestand maakt.
Van dit kopie bestand delete je nu één werkblad
Sla het op en open het weer
Je krijg nu wel of niet de opmerking over een gekoppeld bestand
Zo kun je bepalen in welk werkblad de verwijzing zit.

Als je er zo nog niet uitkomt kun je misschien de macro hier plaatsen.
Misschien dat 1 van ons er wat uit kan halen?

Het zit in werkblad 'invoerblad journaal'. Ik heb de andere werkbladen verwijderd. Als ik ook dan weer op de macro druk, krijg ik de melding of ik een ander bestand wil bijwerken.

Die melding kreeg ik ook met die andere werkbladen.

Ik heb het bestand bijgevoegd.

Bijlagen

litmanen10,

Ik weet niet hoe het in Excel 2007moet maar in Excel 2003 zo:
Extra-Invoegtoepassingen... Klik op Bladeren.... en selekteer Findlink.xla
(dus niet de .zip file!)
Klik op Ok.

Find/delete links wordt aan de al bestaande invoegtoepassingen toegevoegd en
tevens aangevinkt.

Klik weer op Ok.
Aan het pulldown menu Extra is nu Find Links toegevoegd.

Open het bewuste bestand en klik op Extra-Find Links.
Selekteer bij het keuzeknopje .XLS
Bij het keuzerondje kun je uit 3 mogelijkheden kiezen.
Ik stel voor om te beginnen dat je de bovenste selecteert.
(Give a message for each link found - for you to choose action)
Klik op Ok.

Als het goed is komt de linkfinder (of findlinker?) dan met een of meerdere koppelingen.
Aan jou dan de keuze om deze te verwijderen.

Ook is het mogelijk om verbroken verwijzingen te verwijderen door bij het keuzepijltje
voor #REF! te kiezen.

succes.

Koosl

ik krijg de functie in excel 2007 niet gevonden. Ook niet als ik google. Heeft u misschien verstand van macro's want ik heb het gevoel dat daar het probleem zit. Maar ik zou niet weten wat of hoe!

Het zit volgens mij niet in de macro's, maar in het gedefinieerde naam bereik: rekeningschema.
Ga naar: tabblad formules >> namen beheren >> selecteer rekeningschema >> verwijst naar: =Rekeningschema!$A$2:$B$65 >> vinkje aantikken >> sluiten.

Laatst bewerkt:
Ik heb eens even gekeken naar de macro's, maar die kunnen volgens mij beter en korter....
b.v. de macro regel wissen kan zo:
Code:
Sub Regelwissen()

ActiveCell.EntireRow.Delete
End Sub
Voor de andere is het vooral de vraag wat je wilt bereik met de macro's. Maar dat ze beter/korter kunnen staat vast.

Laatst bewerkt:
Het gaat erom dat wanneer men een regel toevoegd of een nieuwe boeking toevoegd de formule behouden blijft wanneer een grootboeknummer wordt ingevoerd zodat de grootboekrekening verschijnt.

Maar was is verstandiger? De macro's er in z'n geheel eruit halen en opnieuw invoeren. Eventueel op een andere manier aangezien ik bang ben dat dezelfde melding ontstaat of een heel nieuw werkblad maken..

De melding kwam niet door de macro's.

Waarom heb je de macro "nieuwe regel" als je al "nieuwe boeking" hebt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan