• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

achterhalen koppeling met ander excel bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat heb ik puur voor de handigheid gedaan. Waar zit de fout dan wel volgens u?

Herlees Post#17 van Paul. Daar zit een verwijzing in naar een extern workbook, alsmede in je tabblad Proefbalans staan matrixformules die verwijzen naar hetzelfde workbook.
En zoals Paul ook al aangaf, vermijd die overbodige Select en Selection in je code. Onderstaande is ruim voldoende.
Code:
Sub Extraregel()
    [A6].EntireRow.Insert xlDown, xlFormatFromLeftOrAbove
    [E6] = "=IF(D6>0,VLOOKUP(D6,rekeningschema,2,0),"""")"
End Sub

Sub nieuweboeking()
    [A6].EntireRow.Insert xlDown, xlFormatFromLeftOrAbove
End Sub

Sub Regelwissen()
    ActiveCell.EntireRow.Delete Shift:=xlUp
End Sub

Laatst bewerkt:
Als ik nu op nieuwe regel dan wel nieuwe boeking klik krijg ik geen melding of ik het ander excel blad wil bijwerken!!! Danku.

Enig probleem is nu dat de code welke in kolom E (invoerblad journaal) wordt weergegeven niet meer functioneert. En in mijn optiek, als noob, zou deze formule toch moeten kloppen.

Laatst bewerkt:
Als je een nummer inbrengt dat niet in de lijst staat blijft de cel in kolom E inderdaad leeg.Voor de rest werkt dit voor mij prima(zie codes in post#22)

Ik heb inmiddels zowat alle nummers gebruikt welke in tabblad Rekeningschema staan en niets wordt herkend.

Voeg een extra regel toe en zet dan een nummer in D6

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Een heel late reactie, alleen voor mensen met hetzelfde probleem dat de koppelingen schijnbaar niet te verbreken zijn.

Ik liep tegen hetzelfde probleem aan en na lang zoeken kwam ik er achter dat één cel een gegevens-validatie bevatte met daarin een naams-verwijzing. Excel kan deze niet zelf verbreken, en je kan hem ook met de optie zoeken of doelcel niet vinden.

De validatie opnieuw ingesteld...en de koppeling laat zich heel eenvoudig verbreken!

Groet Henk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan