• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Achterliggende hyperlink zichtbaar maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Benat

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2007
Hoi,

ik heb in excel een redelijk uitgebreid lijstje met tekstjes waaronder een hypelink verborgen zit. (je ziet dus in het blauw en onderstreept het tekstje en als je er overheen gaat de hyperlink). Nu wil ik eigenlijk die achterliggende hyperlink in een apart veld met een formule zichtbaar maken. Dus in a1 zie je dan bv "tekstje' en in b1 "www.hyperlinkachtertekstje.nl".

Iemand een idee voor een formule (of als dat niet kan vba)?

dank alvast

Benat, Als het alleen maar gaat om het tonen van de 'link' ipv de 'vriendelijke tekst'... Dan kan je deze functie gebruiken.
Code:
Function ToonLink(r As Range) As String

ToonLink = r.Hyperlinks(1).Address

End Function
Zet deze functie in een standaard module van je workbook (of eventueel in je Personal.xls). Als je dan in (bijvoorbeeld) cel A1 je hyperlink hebt, dan kan je in cel B1 =ToonLink(A1) zetten. Je krijgt dan je link als tekstwaarde terug (dus er valt niet op te klikken!).

Groet, Leo

Benat, Als het alleen maar gaat om het tonen van de 'link' ipv de 'vriendelijke tekst'... Dan kan je deze functie gebruiken.
Code:
Function ToonLink(r As Range) As String

ToonLink = r.Hyperlinks(1).Address

End Function
Zet deze functie in een standaard module van je workbook (of eventueel in je Personal.xls). Als je dan in (bijvoorbeeld) cel A1 je hyperlink hebt, dan kan je in cel B1 =ToonLink(A1) zetten. Je krijgt dan je link als tekstwaarde terug (dus er valt niet op te klikken!).

Groet, Leo

Dank het werkt!

Hoi,

Je kunt ook het volgende doen:
kopiëren - plakken speciaal - waarden.

Albatros

Albatros, Als je de cel met een hyperlink waarin je niet de URL maar de 'friendly text' ziet copieert en plakt als Text (waarde), dan krijg je als resultaat de 'friendly text' en NIET de URL.... (anders had je uiteraard wel gelijk)

Groet, Leo

Ginger,

klopt, ik had de vraag ietswat te snel gelezen:o

Albatros

Hallo,

Ik heb precies dezelfde vraag, maar als ik het antwoord volg krijg ik een foutmelding #NAAM?

Wat ik heb gedaan (misschien snap ik de stappen niet is in de cel waar ik het www adres wil hebben heb ik de 'formule' =toonlink(A1)

Denk ik te simpel?

Alvast bedankt,

Groetjes Rianne

In de balk bovenaan het blad waar Fx staat (waar zover ik weet je een formule in moet vullen)

=toonlink(A1)

Ik heb het nog eens doorgelezen en er staat dat je het in je standaard workboek moet zetten, wat is dat?

Laatst bewerkt:
De code voor de functie toonlink moet in een module komen.

Ga naar VBA via Alt-F11, doe daar Invoegen > Module en plak de code.

Wigi

Wow, dank je wel!

Hihi, ik ben niet zo'n wizzkid, maar ik weet wel dat er een heleboel mogelijk is met excel, erg leuk!
Maar even voor mij helderheid, ik heb nu een nieuwe formule ofzoiets toegevoegd?

Groetjes Rianne

Behalve de reeds bestaande functies in Excel kan je nu een extra functie gebruiken, waar ook in dat bestand.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan