Acounts in XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cisco18

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2003
Hoi

Ik vroeg me af of het in xp mogelijk is om bepaalde dingen uit te kunnen schakelen voor sommige leden.
Zoals bijvoorbeeld toegan tot de c schijf en dergelijke.

BVD

Xp home of pro.

je kunt al bij het aanmaken van de accounts opgeven wat ze wel of niet mogen.

Als je de toegang tot de c uitschakelt dan kan men geen enkel programma meer uitvoeren.
Als je de pro versie hebt dan kun je het volgende doen,
Typ in Start>Uitvoeren: gpedit.msc
In het scherm wat zich dan opent(groepsbeleid) kun je onder gebruikersconfiguratie een heleboel zaken in/uitschakelen. Als je gpedit dan ook alleen voor jezelf en de Administrator toegankelijk maakt(beveiliging>gevanceerd)kunnen anderen het ook niet meer uitvoeren. Partities(schijven) kun je dus ook voor anderen niet toegankelijk maken als je eenvoudig delen uitschakeld(Extra>Mapopties in verkenner) en dan alleen rechten toekent voor jezelf en de administrator.

hoi,ik heb het zelfde probleem volgens mij.
ik heb een computer via iemand gekocht,en nu heeft mijn zoontje aan het systeem herstel gezeten.
ik probeer nu,om het weer terug te zetten maar hij geeft aan dat ik geen toegang tot dit heb.
ik heb geprobeert wat hier boven staat,maar dan krijg ik het zelfde probleem.
weet iemand,hoe ik dit kan oplossen:confused:

Mogelijk heeft je zoon jouw account veranderd in een account met beperkte rechten.
Configuratiescherm>Gebruikersaccounts>account wijzigen. Kijk daar of je administrator rechten hebt en zonodig veranderen. Anders inloggen met het administratoraccount en daar systeemherstel gebruiken.

Laatst bewerkt:
thnx,maar daar kom ik ook niet in.
als ik opstart krijg ik 3 accounts!.2 vragen er om een wachtwoord,dus daar kom ik niet in.
de andere,de eerste dus die heeft beprerkte rechten staat er.daar kan ik wel mee inloggen,maar daar werkt het systeemherstel niet.
:confused: ik dus dus niets wijzigen.meschien,dat je daar een oplossing voor weet?.

Probeer het volgende, ga naar start>uitvoeren en type(of kopieer en plak) het volgende:
control userpasswords2
Klik op OK en verander dan het wachtwoord van bijv. het administratoraccount. Let wel alle in het account aanwezige documenten worden niet toegankelijk. Dus eventueel belangrijke documenten kun je niet meer openen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan