Acpi-bios

Status
Niet open voor verdere reacties.

upsidaisy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 jun 2004
Een acer laptop wil niet meer opstarten resp power valt continu weg.
Uiteindelijk komt de boodschap dat de ACPI-BIOS niet meer volledig overeenkomt met de ACPI-specificaties.
Vervolgens wordt er verwezen naar www.hardware-update.com

Alles prima maar aangezien het mi met de algehele zeg maar energie/power van de laptop te maken heeft en hij soms niet eens meer aan wil resp na 2 seconden weer uitvalt vraag ik me af of er ook een andere oplossing is om dit probleem te verhelpen.

Let wel,laptop komt dus niet verder dan maximaal XP logo en valt dan dood.

Iemand een tip ?

Laat de accu eens testen of deze nog afdoende werkt. Andere gedachte die mij binnen schiet is het bijwerken van de BIOS-versie van de laptop.

Bedankt voor de tip(s)

Accu schijnt al tijden niet te werken,en op stroomnet kom je gewoon niet verder dan een paar seconden en de grote vraag is dan hoe de bios bij te werken als de laptop maar zeg 2-5 seconden funtioneren kan en dan paf .....over en uit.

Haal eens alle onderdelen die makkelijk te verwijderen zijn (CD-romspeler, diskette-station, harde schijf en USB apparaten) los en probeer het nog eens. Het BIOS resetten (batterijtje van BIOS is vaak simpel los te maken) wil ook wel eens werken. Bij enkele merken vind je dit batterijtje onder het vakje waar je geheugen kunt bijplaatsen.

en kijk eens of de ventilator nog wel schoon is.
Mijn acer viel ook steeds uit en deze was aardig vervuild van binnen.
Na een busje met lucht er door heen te hebben geblazen was het probleem opgelost.

OK Bedankt zover.De fan staat idd continu te blazen,en wellicht is dit van invloed.
Zal na week-end even feedback geven aangezien het niet mijn eigen laptop is.

Beste,
Ik heb het zelfde probleem(acpi-bios niet volledig) maar dan op mijn pc.
Kan stof dan ook de oorzaak zijn?:(

maak even een eigen vraag.
Dit is een topic van 2004.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan