ACPI vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Borrelnoot

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2006
Hallo :)

Ik heb een vraagje over ACPI in mijn computer ( specs volgen later ). In speedfan staat er een hele rare temperatuur bij, namelijk 429496608. Iets wat mij aan de zeer hoge kan staat, en dus ook niet juist is, deze zogenaamde temperatuur veranderd niet en blijft zo staan. Nou kan het zo zijn dat speedfan dit verkeerd afleest, maar ik kom weinig andere dingen hierover tegen.

Maar ik ben toch nieuwsgierig en verder gaan zoeken over ACPI, misschien dat er iets verkeerd zat / is. I lees hier en daar dat een niet goed werkende ACPI ervoor kan zorgen dat een computer ineens " freezed ". Omdat mijn pc daar vaak last van heeft ( heb in het verleden hier een topic ooit over geopend, maar helaas toen er niet uitgekomen ) dacht ik misschien dat dit een oorzaak kan zijn.

Voordat ik hiervan wist, heb ik in het verleden het volgende al gedaan waarvan ik dacht dat de freezes kon veroorzaken, maar zonder resultaat:

pc is stof vrij, fans koelen goed, processor is in idle 25 graden, tijdens gamen rondom 40 ( games zoals gta SA en sims 3 ). overige temperaturen zitten rondom de 30 graden tijdens normaal gebruik.
Drivers zijn up to date. Windows is recent opnieuw geinstalleerd ( clean install ) en up to date, en legaal. Sinds kort een voeding met meer vermogen, en een andere videokaart.

specs:
Acer aspire 671
intel dual core 2X 2.80ghz
3 GB ram
Geforce videokaart 512 mb
Windows vista premium 32 bit met SP2

Ik heb verder geen actie ondernomen, alleen gelezen. Stel dat dit ( ACPI )de oorzaak kan zijn van de " freezes ", wat kan ik eraan doen ?

( ps: mocht dit in de verkeerde sectie staan, mijn excuses :d )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan