Acronis Active Protection mogelijk ransomware-injectie gedetecteerd

Borretje1966

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2020
Ik verwacht dat het door een nzb file gekomen is, maar ik krijg dit bericht, nu dacht ik, ik kies voor "Het proces beëindigen " alleen toen kreeg ik een beeld zoals op plaatje 2, schrok me rot, maar de pc starte gelukkig wel weer op.

Acronis foutmelding.jpg

Foutmelding Acronis-min.jpg

Weet iemand hoe ik van deze foutmelding af kan komen?

Alvast bedankt.

Om welke betroffen bestanden gaat het?
Heb je de laatste updates van Acronis?

Al in 2021 een item!
Alternatively, add "Node.exe" to the whitelist. That is what I have done with several video editing apps that I use - the way they work could be mistaken for files being encrypted by malware.

Voeg anders "Node.exe" toe aan de whitelist. Dat is wat ik heb gedaan met verschillende videobewerkingsapps die ik gebruik - de manier waarop ze werken kan worden aangezien voor bestanden die door malware zijn versleuteld.

Scroll naar beneden het bericht van Anthony Rogers en daar staat de werkwijze.

Laatst bewerkt:
Acronis True Image 2021
Versie 2021, build 39216
Het product is bijgewerkt

Alles wat ik lees (als ik op die 87 betroffen bestanden klik) is over Adobe.
Ik zal eens op zoek gaan hoe ik dat toe voeg aan de whitelist.

Staat in de link van post 2. Had er al moeten staan, maar ik was aan het prutsen en vergat op Opslaan te klikken.

Goedemorgen Senso.

Dank je wel voor je reactie.
Gisteren starte ik mijn pc nogmaals op, en ik kreeg ineens een melding van 350 betroffen bestanden.
Ik moest eten, dus ik besloot vanmorgen maar eens verder te kijken.

Dus ik de pc opgestart, en wat schetst mijn verbazing, de popup met die melding (die ik maar niet weg kreeg, was weg - foetsie)
Nu dacht ik dat dit de eerste keer was dat Acronis wat vond, maar het blijkt dat hij wel vaker wat gezien heeft (maar daar heb ik nooit een popup of melding van gezien)

Acronis 1.jpg

Mocht die melding nu weer komen, dan zal ik die dingen toevoegen aan de whitelist.
(Bedankt voor de link)

Ik weer een klein beetje wat van computers, maar als ik de meeste onderwerpen hier zo bekijk,
is het voor mij abracadabra.

Ik vind het bemoeizucht van Acronis. Het beveiligen van folders en files is een zaak van het beveiligingsprogramma! Wat schiet een consument/klant/gebruiker op met al die onduidelijke meldingen die veel mensen niet begrijpen en zeer onzeker maken.

Ik begrijp dat ze de gemaakte back-ups veiliger voor het aanbrengen van wijzigingen willen maken maar doe dat op zo'n manier dat de gebruiker daar geen last van heeft. Of wees 100% duidelijk wat de gebruiker moet doen. Wat heb ik aan errors en meldingen en ik weet niet wat ik doen moet!

Oerdom van die ontwikkelaars en het is 200% duidelijk dat ze hun eigen software niet gebruiken want dan wist je wat er bij gebruikers speelt en hoe zaken verkeerd kunnen uitpakken.

Het is geen abracadabra maar een algoritme als je begrijpt wat ik bedoel.;)

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je het beste de beveiliging BINNEN Acronis uit kunt zetten. Ik neem aan dat je gewoon de ingebouwde Microsoft Defender gebruikt?
Je kunt dat doen door op "turn off protection" te klikken.

Acronis True Image.webp

Die beveiligingsoptie is er later bijgekomen, leidt alleen maar tot verwarring en onzekerheid...
Heb het ook een tijdje gebruikt, maar ben overgegaan naar AOMEI, die geeft veel minder meldingen.

Hallo beste mensen,

Sorry voor mijn late reactie, ik heb zondag nog zo een bericht gehad, toen had ik er opeens rond de 350.
Maar ik moest rebooten, en plots was de melding weg (heb hem ook niet weer gezien.

Ik gebruik Eset antivirus, als ik die met UA software vergeet uit te zetten, tja dan weet je het wel.

@Senso Helemaal gelijk, zo denk ik er ook over, maak gewoon je backup, en bemoei je niet met zaken waarvoor de gebruiker wel wat heeft draaien zoals een virusscanner of wat dan ook.

@Langepier Klopt die ken ik wel, alleen denk ik niet dat het echt ellende is, zolang mijn Eset er niks mee doet.

@krullenbol Dank je wel voor de duidelijke uitleg.
Nou ja, ik heb eerder nog nooit een melding gehad met Acronis, dus ja om te veranderen, als dit aan de gang blijft, ja dan ga ik wel veranderen.

Allemaal erg bedankt voor de vriendelijke reacties, mocht er toch onverhoopt weer wat voorvallen waar ik niet uit kom, meld ik me wel weer.

Terug
Bovenaan Onderaan