Acronis Image op C: schijf lukt wel maar niet op USB-Stick

• Onderwerp starter Onderwerp starter cg03
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

cg03

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2011
Beste Forumsleden,

Ik wil backup maken met Acronis op MSI machine.
Het backup moet op USB stick opgeslagen worden dat lukt niet, maar als ik het backup op C: schijf opsla dat lukt wel...
Heeft er iemand enig idee wat de oorzaken hiervan zijn?

Mvg,

Forumlid

Bertus stelt de juiste vraag.

Je kunt in Acronis de compressierate instellen, m.a.w. het bestand in 4 verschillende groottes in laten pakken.
Bij de sterkste compressie zal het iets langer duren.

Je kunt ook bij eigenschappen van de backup op je C: schijf zien wat de grootte is, en van daar kopieëren naar je usb stick.

Laatst bewerkt:
Berthus, Image is 9 GB en USB is 32 GB.
Ik heb USB geformatteerd, heeft niet geholpen.
Ik heb geen idee wat het probleem is..

Je hebt een link geplaatst van Acronis is in Engels, heb je geen Nederlands versie?

Coenraad, dat is wel oplossing. Ik zal het even proberen of het gaat lukken, maar als ik van C: schijf naar USB kopiëer overkom geen probleem neem ik aan.
Want ik heb het wel is eerder geprobeerd dit oplossing kreeg foutmelding van dat het bestand niet origineel was.
Ik vind het eigenlijk nergens op slaan want ik had van C: naar USB gekopiëerd. Ik zal het voor zekerheid nogmaals backup maken voor het geval als die andere niet lukt dat ik dan nog een backup in me handen hebt. Ik ga van C: naar USB knippen plakken.

Wat je ook kunt proberen (misschien de veiligste weg) is de opstart optie te activeren. (rescue)
Dan kun je bij het opstarten na het indrukken van F11 Acronis opstarten zonder dat windows er aan te pas komt.
Hier kun je dus ook een backup maken. (of image)
Werk zelf al jaren met genoemd progamma en naar mijn idee een van de beste in zijn soort.
Heb inmiddels V11.0

Ook kun je een secure zone aanmaken op je C: schijf of usb stick en daar een image plaatsen.
Windows kan deze partitie niet benaderen, dus ook geen conflicten veroorzaken.
Vergeet niet een bootable disk te maken.

Laatst bewerkt:
Zou het er niet aan kunnen liggen dat de memory-stick geformatteerd is als FAT32 ipv. NTFS?

Indien FAT32, dan even de indeling veranderen naar NTFS:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> convert X: /fs:ntfs
(Natuurlijk X: vervangen door de schijfletter van de memory-stick)

Tijs.

Ik heb USB Fat32 en NTFS geformatteerd, blijkt dat er daar niet aan ligt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan