Acronis Image probleem (niet voor noobs)

Status
Niet open voor verdere reacties.

freezera

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2005
Berichten
63
ey,

Ik heb onlangs een image van men windows XP gemaakt, nu wou ik deze terug op men computer zetten.
En wat bleek nu, dat het een multivolume image was bestaande uit 3 volumes en ik het eerste volume mis.
Nu was Acronis True Image al aan het draaien en had alle voorbereidingen getroffen toen hij tot de constatatie kwam dat hij het eerste volume miste.
Nu is men probleem dat men windows niet meer wilt opstarten. Eerst gaf hij weer dat NTLDR ontbrak.
Dit heb ik opgelost maar dan gaf hij de foutmelding dat HAL.DLL corrupted or missing is.
Nu heb ik daar op gegoogeld en dit is de oplossing

1. Insert and boot from your Windows XP CD.
2. At the first R=Repair option, press the R key
3. Press the number that corresponds to the correct location for the installation of Windows you want to repair.
4. Typically this will be #1
5. Type bootcfg /list to show the current entries in the BOOT.INI file
6. Type bootcfg /rebuild to repair it
7. Take out the CD ROM and type exit

Nu is het probleem dat de command bootcfg /rebuild niet uitgevoerd kan worden omdat wss een bestandssysteem beschadigd is.
Ik heb een diskcheck vanuit dos uitgevoerd met herstel maar nog werkt het niet.
Men vraag is nu heeft iemand al een soortgelijk voorbeeld meegemaakt en een oplossing gevonden? Of weet iemand wat zo'n image programma allemaal aanpast net voor hij de image uitpakt en terugzet? En of ik men systeem nog kan herstellen?

alvast bedankt
 
Niet voor noobs?:confused:
XP heeft helemaal geen DOS, dat is de commandline interface.

Maare, kijk eens met TestDisk, op een opstartflop, of indien de schijf in een andere pc erbij hangt, met TestDisk for windows, welke boot type er opstaat, Acronis heeft misschien die partitie veranderd in een 0Bch, ook in windows met PTedit32 te ontdekken, of met PTedit in dos, vanaf een opstartflop.
 
ik heb dat hal.dll probleem eens opgelost door een 2 de windows op c te installeren, en dan de hal.dll te copieren van de nieuwe naar de oude via de verkenner, de nieuwe windows verwijderd en alles was ok ...
 
nou het probleem zat em dus in die hal.dll heb ik opgelost en ook dat acronis men schijf veranderd had van C naar D en van primaire naar logical zodat ik niet on booten
maar is opgelost :)

thx anyway
greetz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan