acronis + medion pc, image niet gecomprimeerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

bouncer1980

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2006
Berichten
327
mbv acronis true image 2011 heb ik een image gemaakt van mijn E partitie. Deze partitie was voor 375 gb in gebruik, i.p.v. een kleiner image, kreeg ik echter een image van 388 gb!!

Ik vraag me dus 2 dingen af, waarom wordt dit image niet gecomprimeerd? en is dit image nu wel goed, m.a.w. is het wel terug te zetten?
 
Hoi,
voorheen heb ik versie 2009 en 2010 gebruikt en ik kan me herinneren dat je de mate van compressie zelf kunt bepalen.
Waarschijnlijk bij geavanceerde instellingen? Precies weet ik het ook niet meer. Ik gebruik er nu eenvoudige gratis software voor en dat werkt perfect!
Mijn ondervinding is, hoe gecompliceerder software is des te meer kans op fouten.
 
Laatst bewerkt:
In hoeverre je de image comprimeerd kun je aangeven bij de instellingen als je de image maakt.
4 Verschillende mogelijkheden. Geen compressie ( wat je vermoedelijk ingesteld hebt ) waarbij je de computer op een vrij normale manier kunt blijven gebruiken, of sterk, heel sterk en best waarbij je computer erg traag van wordt.
Dus gooi je image gewoon weg en doe hem opnieuw en pas sterke compressie toe waarbij je rekening moet houden met een langzaam werkzame computer.
 
Hoi,
voorheen heb ik versie 2009 en 2010 gebruikt en ik kan me herinneren dat je de mate van compressie zelf kunt bepalen.
Waarschijnlijk bij geavanceerde instellingen? Precies weet ik het ook niet meer. Ik gebruik er nu eenvoudige gratis software voor en dat werkt perfect!
Mijn ondervinding is, hoe gecompliceerder software is des te meer kans op fouten.

mik mag ik vragen welke software jij ervoor gebruikt??
bedankt
 
In hoeverre je de image comprimeerd kun je aangeven bij de instellingen als je de image maakt.
4 Verschillende mogelijkheden. Geen compressie ( wat je vermoedelijk ingesteld hebt ) waarbij je de computer op een vrij normale manier kunt blijven gebruiken, of sterk, heel sterk en best waarbij je computer erg traag van wordt.
Dus gooi je image gewoon weg en doe hem opnieuw en pas sterke compressie toe waarbij je rekening moet houden met een langzaam werkzame computer.

nee, dat is het niet.
Ik heb standaard compressie ingesteld, in acronis zelf (via opstarten met de cd) geeft ie aan dat de geschatte grootte 179.9 gb zal worden....
Heb een nieuw image gemaakt van de schijf (die 300 gb in gebruik is) en image is weer groter, namelijk 308 gb!

vraag me af of dit image wel te recoveren is.
 
Je kunt bij de backup options (onderin het menu) aangeven hoe sterk de compressie moet zijn, wat je al gedaan hebt.
Ik voer de backup uit van mijn werkend systeem, dus niet vanaf de bootable disk. Misschien is dat het probleem.
Ben er nu mee bezig en het werkt fantastisch.
 
wat ik er nog niet bij vermeld heb is dat ik de backup maak vanaf de bootable disk naar een externe hd via usb. Zou dat nog wat kunnen uitmaken.

Belangrijkste vraag, kan ik ervan uit gaan dat het image wel betrouwbaar is en te recoveren (heb het met losse mapjes geprobeerd, dat ging prima)
 
Ik heb je onderwerp gevolgd, zonder te reageren, maar om te beginnen is het logisch dat als je vanaf de Acroninis-cd start & een ongecomprimeerde back-up maakt, dat het meer ruimte in beslag neemt dan de werkelijke data. Dit komt omdat Acronis zelf gegevens (data) toevoegt aan de back-up (True Image Backup).

Het verschil zit 'm in opslag & tijd: De groter de compressie de kleiner de opslag, echter de groter de compressie, des te langer het duurt om de back-up te maken of terug te zetten (Staat in de Help?).

Laat dat duidelijk zijn.

Je kan altijd ook onder Opties ervoor kiezen om de back-up na of vooraf te controleren op fouten.
(Ik kies altijd de back-up controleren na voltooing)

Ook kan je via het menu Extra elke willekeurige TIB back-up controleren op fouten.

Zelfs als je die heen & weer gesmeten hebt via het bv. Internet...

Doet 't.., of doet 't niet (meer)..!
 
Laatst bewerkt:
voor mijn c schijf (windows) heb ik dezelfde instellingen gebruikt. Dit image werd echter 11 gb (oorspronkelijke grootte windows 23 gb). Dus hier wordt wel gecomprimeerd.

Daarnaast geeft acronis zelf aan dat de geschatte grootte 170 gb zal worden met deze compressie instellingen, echter het daadwerkelijke image is veel groter. Ik geloof dus niet in het feit dat het aan de instellingen ligt.
 
Nee, alle gekheid op een stickie:

Is de schijf die je back-up'ed al gecomprimeerd, met 't een of ander?..

Word het eerst uitgepakt, voor zover mogelijk....

Trouwens: Backup verifieren: Extra...
 
Laatst bewerkt:
nee, is niet gecomprimeerd...
maaaaar het zijn wel heel veel bestandjes zoals mp3's jpg's, dus ik kan me voorstellen dat hier weinig te comprimeren valt. Klopt die redenering?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan