Acronis True Image 2009

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terrarabo

Inventaris
Lid geworden
5 okt 2001
Luitjes,

Misschien een domme vraag maar goed ik stel hem toch.
Ik heb Acronis True Image 2009 en deze heeft om te beginnen oom Backup/Image gemaakt van mijn Master Boot Record en systeembestanden. Deze staan op C en de Backup heb ik op G mijn tweede harde schijf gezet. Maar stel dat de boel crasht op C en mijn PC start niet meer op wat heb ik dan aan deze Backup? Ik kan deze dan niet meer benaderen omdat mijn PC dan niet meer opstart of mis ik nu iets? Men heeft het over met één muisklik op PC herstellen.

Ik hoor graag,

Raymond

Je moet met acronis een opstart cd maken , en zorgen dat je pc ( in de bios aangeven ) als eerste van een cd opstart .
Als je pc dan crasht doe je de opstart cd erin , opnieuw opstarten en je kan de back-up terugzetten .

Dan ga ik eens kijken waar dat moet.
Kan jij dat aangeven?

Als jij acronis geinstalleerd hebt , open jij acronis en dan zie jij in het linkerscherm "opstartmedium maken " staan , daar moet jij op klikken en de rest wijst zichzelf .
Ik maak altijd een image van de hele c-schijf en plaats deze op mijn d-schijf .
Bij het maken of terugzetten van een image heb ik dan alleen de opstart medium ( cd ) nodig , acronis hoeft dan niet geinstalleerd te zijn .
Op mijn vista pc krijg ik bij het maken van een image wel een foutmelding dat acronis 9 niet op vista kan , deze melding negeren want met de opstart cd kan je wel een image maken en terugzetten.
Nog twee tips :
Als jij een image maakt of terugzet let dan op het laatste scherm , controleer hier bij het maken dat je van jouw c-schijf naar jouw g-schijf gaat en bij het terugzetten dus van de g-schijf naar jouw c-schijf .
Als jij een image maakt van een vista pc , zet dan systeemherstel even uit , anders wordt de image wel erg groot ( bij mij 30 gb en zonder systeemherstel ongeveer 15 gb )
Hans

Okay, dan zat ik goed maar zit het bij 2009 onder herstelgereedschappen en niet gelijk in het linker menu.

Dank,
Raymond

Dan heb jij een nieuwere versie , ik heb acronis nr. 9 .
Waar bij jou "opstartmedium maken "staat weet ik niet , maar dat moet toch te vinden zijn .
Hans

Onder herstelgereedschappen , zie bijlage !

Ik heb Acronis True Image Home 2009 .

Bijlagen

• ScreenShot021.jpg
    ScreenShot021.jpg
    83,7 KB · Weergaven: 57
mooi dat deze vraag al gesteld is , ik heb ook true image 2009, kan ik hier eens kijken hoe ik ermee verder kan , bedankt :)

gr Hans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan