Acronis True Image een schijfimage terugzetten vanaf externe hardeschijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Downloader

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2006
Hallo,

Ik heb Acronis True Image gekocht mooi programma :thumb:

Mijn vraag:

Ik zet dan de schijfimage op een externe hardeschijf.
Als dan de pc een keer crasht kan ik die schijfimage die op de externe hardeschijf staat zo weer terugzetten met behulp van de bootable cd??

Alvast bedankt. :thumb:

Laatst bewerkt:
volgens mij moet je dat kunnen opgeven....in de laatste versie wel.
daar kun je het ergens op een netwerk zetten

Ik bedoel als ik die schijfimage op mijn externe hardeschijf zet ,en de computer crasht een keer kan ik dan die image zo terugzetten? want ik weet niet of ie dan ook usb ondersteunt om backups terug te zetten

dan moet jouw moederbord van usb kunnen opstarten.....daar heeft het programma verder geen invloed op.

Je kunt de image ook altijd op een andere partitie zetten dan het OS.

Bedankt voor de antwoorden.:thumb: :thumb:

Dus nu moet ik kijken of mijn moederbord opstarten van usb ondersteunt en dan kan ik ook die image die op mijn externe hardeschijf staat terugzetten.
:cool: :cool:

Opstarten van USB?:confused:

Gewoon opstarten met de bootable cd van Acronis True Image en dan de stappen volgen.
Dan pas de externe hdd aansluiten, niet daarvan opstarten.

Makkelijker is je schijf opdelen in verschillende partities en dan een andere partitie, nog veiliger is een fysiek andere schijf.

Ok bedankt michael:thumb: :thumb:
Ik denk dat dat de beste oplossing is.:)

Oke, mooi.:)

Het is wel altijd handig om de gemaakte back-up ( dus de image ) te testen door even op te starten van de Acronis bootable cd en kijken of alles werkt.
Natuurlijk niet echte de image terugzetten maar even kijken hoe en of alles werkt, dat je niet als je de image moet terugzetten niet weet wat je moet doen.:thumb:

Je kunt in True Image ook de optie gebruiken: ‘Activate Acronis Startup Recovery Manager’ dan heb je helemaal geen opstart cd nodig, je start TI dan op tijdens het booten met F11.

Ik ben hier nog wel eens problemen tegen gekomen met de opstart cd, de bovenstaande recovery methode gebruik ik altijd…………zonder problemen. ;)

Deze methode is ook prima. Maar bij mij werken de cd's altijd prima, 2 manieren, zelfde resultaat.

Ok nu begrijp ik het allemaal. :cool: :)
Iedereen bedankt voor de antwoorden. :thumb: :thumb:

Ik denk dat ik het wel met de bootable cd doe dat lijkt me voor mij het makkelijkst, maar die andere methode is natuurlijk ook goed want dat gaat sneller. Ik kijk nog wel. In ieder geval bedankt voor de antwoorden.:thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:

Ik zou sowieso een bootable cd hebben om te gebruiken, mocht de optie met F11 te booten niet lukken / werken.

En als je vraag nu opgelost is, mag je rechtsonderaan klikken op Vraag is opgelost.

Je kunt in True Image ook de optie gebruiken: ‘Activate Acronis Startup Recovery Manager’ dan heb je helemaal geen opstart cd nodig, je start TI dan op tijdens het booten met F11.

Ik ben hier nog wel eens problemen tegen gekomen met de opstart cd, de bovenstaande recovery methode gebruik ik altijd…………zonder problemen. ;)

HOi ik heb een vraag over dat opstarten vanaf die F 11
als ik dat doe krijg ik 2 optie 1 opstarten via usb enz... en optie 2 opstart van windows ,maar wat ik me afvraag asl ik optie 2 gebruik ,start hij dan die images op die in die veilgezone staat of start hij dan gewoon mijn windows op.

optie 1 dat lukt niet hij start even op en dan doet hij helemaal niets meer

Laatst bewerkt:
Hallo ,
Bij mij gaf het terugzetten van een true image vanaf de externe schijf nog wel eens problemen , mijn oplossing was even het image kopieren naar een partitie op de pc en van daar uit terugzetten , misschien dat dit nog eens van pas komt .
Hans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan