Acronis vraagje ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

frankdubbe

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2008
Hallo
Ik heb mijn C schijf in 2 partities verdeelt
C en D
Ik heb mijn bestanden vd D schijf naar een externe HD gekopieert-Geknipt-om ruimte te besparen

Telkens als ik met Acronis een backup wil maken raad Acronis me aan de D schijf samen met de C schijf in de Backup op tenemen.

Als ik nu D schijf open lijkt die leeg want er zijn geen mappen
meer zichtbaar.

Toch vermeld de D schijf 47gb van 390gb gebruikt
Waarom wil Acronis de D schijf mee op nemen in de backup????
Wat is de onzichtbare 47 giga die op de D schijf achter blijft ??
De Backup dient Bootable te zijn.

kan ik de D schijf formateren???

Dank

Hoi,
Staan je backups op :D? Dat zou je niet zichtbare 47GB kunnen verklaren alhoewel het best veel is, want normaal worden de bestanden gecomprimeerd tijdens het backuppen.

Hoi,
Staan je backups op :D? Dat zou je niet zichtbare 47GB kunnen verklaren alhoewel het best veel is, want normaal worden de bestanden gecomprimeerd tijdens het backuppen.
Neen mijn C/hd is gesplitst in C/D en mijn backups ga ik naar een externe HD
overschrijven
Ik wil als ik de Backup terugzet dat hij bootable is .
Waarom raad Acronis aan de D schijf in de backup op tenemen ??
Is het omdat het om een opgesplitste schijf gaat in 2 partities ???

Omdat je de externe HD niet bootable krijgt, of je zou een schijf moeten bijplaatsen als je een desktop hebt.

Ok ik heb een extra HD in mijn Pc
Ik kan de D schijf niet formateren-In gebruik ??
Als ik de D wil controleren op fouten meld win7 me dat deze schijf ontkoppeld moet worden
wat is er verkeerd met die D

Kun je een screenshot maken van schijfbeheer? (windowstoets + r >typ>diskmgmt.msc>enter)

Er staan nogal veel programmas op mijn Pc daarom wil ik een bootable image

screenshot.jpg

Volgens schijfbeheer staat er op D ook een besturingssysteem (XP) klopt dat?
Wat voor 'n soort bestanden heb je gekopieerd/geknipt ?

Laatst bewerkt:
Neen alles wat ik ooit op deze pc installeerde was win7
Als ik de D bij mijn backup toevoeg zal ik dan een bootable backup hebben
echt bedankt hoor..

Dan horen we het wel weer.
Ik zou iig controleren of de image ook werkt anders heb je er niets aan.
Succes verder. :thumb:

Hallo frankdubbe,

Het gaat dus om Acronis True Image en je wil natuurlijk ook een goed betrouwbaar image van je partitie met het besturingssysteem hebben.
En dat gaat natuurlijk weer het beste als je er voor zorgt dat de partitie met het besturingssyteem naar je zin oké is.
Dat lijkt me op het moment nog niet helemaal zo te zijn want ik denk dat een image van de C partitie best wel zal booten maar ook dat je wel eens een foutmelding zou kunnen gaan krijgen door waarschijnlijk het besturingssysteem als je die van de image gaat terug zetten.

Dat de D partitie eerst moet worden ontkoppeld zegt uiteigenlijk dat die D partitie in gebruik is en zal om die verborgen 47GB gaan, heb wel een voorgevoel van wat het zou kunnen zijn.
Maar dat wordt meschien wat duidelijker als je even bij de map opties de verborgen mappen en bestanden laat weergeven met eventueel ook de verborgen systeem bestanden en mappen.
Zit eigenlijk een beetje te denken aan de backup funktie van windows 7 en als dat zo zou zijn dan heb je die voor image niet nodig en kun je meteen die optie uit zetten zodat je een betere image van het geheel kunt maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan