Actie instellen bij klik op knop.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zandor300

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2011
Hallo,

ik heb visual basic pasgeleden gedownload en nou snap ik niet hoe ik dan kan instellen wat er moet gebeuren als je op een button klikt. (Zie knipsel1.png de bijlage.) Klik je op het pijltje naar rechts wil ik dat de "Save" en "Open" buttons tevoorschijnkomen. Als je op "Save" klikt moet een bestandsbrowser openen voor het opslaan en "Open" voor het openen. Kan ik dan trouwens ook instellen wat de bestandsformaat is?

Alvast bedankt! :thumb:

Zandor

Bijlagen

• Knipsel1.PNG
    Knipsel1.PNG
    33,5 KB · Weergaven: 49
Laatst bewerkt:
en nou snap ik niet hoe ik dan kan instellen wat er moet gebeuren als je op een button klikt.

[CPP]Private Sub Button1_Click(sender As System.Object, e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
'hier je code'
End Sub [/CPP]

Klik je op het pijltje naar rechts wil ik dat de "Save" en "Open" buttons tevoorschijnkomen.

Ik ga ervan uit dat de buttons 'Save' en 'Open' heten.

[CPP]Save.Visible = True
Open.Visible = True[/CPP]

Als je op "Save" klikt moet een bestandsbrowser openen voor het opslaan en "Open" voor het openen. Kan ik dan trouwens ook instellen wat de bestandsformaat is?

[CPP]Dim Open As New OpenFileDialog
Open.Filter = "Tekst Bestanden (*.txt)|*.txt|Alle Bestanden (*.*)|*.*"
If Open.ShowDialog = Windows.Forms.DialogResult.OK Then
'Hier openen, Open.FileName is de bestandsnaam'
End If[/CPP]

[CPP]Dim Save As New SaveFileDialog
Save.Filter = "Tekst Bestanden (*.txt)|*.txt|Alle Bestanden (*.*)|*.*"
If Save.ShowDialog = Windows.Forms.DialogResult.OK Then
'Hier opslaan, Save.FileName is de bestandsnaam'
End If[/CPP]

Laatst bewerkt:
Het werkt niet. Hij geeft iets over de open en save buttons. Aan die code klopt volgens mij iets niet aan.

Dat klopt, ik weet toch niet hoe jouw knoppen heten.

Ik zei dan ook:

JoZ1 zei:
Ik ga ervan uit dat de buttons 'Save' en 'Open' heten.

Je moet ze wel even veranderen in de namen die jij hebt gegeven :rolleyes:

Wat krijg je voor foutmelding dan?

Dan bestaan die buttons niet met de namen 'Open' en 'Save'.
Je moet de property 'Name' aanpassen, en niet de Text. Het is trouwens hoofdlettergevoelig!

We hebben het over deze code toch? :

[cpp]Save.Visible = True
Open.Visible = True[/cpp]

Hij opent het venster nu wel

Over die code snap ik het niet maar het open venster opent als ik op open klik en ook bij de save het save venster. maar ik kan niks openen. als ik een bestand selecteer dan klik ik op openen en gebeurt er niks. alleen het open venster sluit. en er gebeurt ook niks als ik op het pijltje klik.

De bedoeling van dit progammatje is dat als je iets invult wat je moet doen in de tekstvelden en dan als je op het vink vakje klikt er een vinkje komt en dan weetje dan, dat je die opdracht hebt gedaan. maar dan kun je het opslaan en openen en kan je als je opnieuw opstart weer verder met de opdrachten.

Laatst bewerkt:
Vind je het gek dat er niks gebeurt nadat je openen van de open dialogbox klikt?
Je moet eerst zorgen dat datgene dat je wilt opslaan opgeslagen wordt. Pas daarna kan je het laden.

Je moet dus eerst de code schrijven dat alle text in de velden opslaat. Dat doe je tussen de regels
If Save.ShowDialog = Windows.Forms.DialogResult.OK Then
en
End If

Wat ik zou doen is elke checkbox en textbox nalopen en kijken welke checkbox checked is en welke textbox tekst bevat. Dat sla je op in een textbestandje.
Maar ik heb zo'n idee dat je daar moeite mee zult hebben.

Ja inderdaad. Ik had ruimte opengelaten om daar de code voor het opslaan en openen in te voeren. Ik heb het zelfs gemarkeerd met een comment!

Want ik weet niet om wat voor bestanden het gaat. Waarschijnlijk kun je wel een (System.IO.) StreamWriter & -Reader gebruiken.

Wat voor type bestand heb je? En waar moet het ingelezen worden?

Is dat een tekstbestand? En: waar moet het ingelezen worden? Een TextBox o.i.d. ?

OK, hoe ziet zo'n CHB-Bestand er dan uit? Wat sla je erin op?

Zoiets als dit? :

Code:
true;false;true;true
tekst;tekst1;tekst2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan