• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Actie uitvoeren op documenten van sjabloon

Status
Niet open voor verdere reacties.
Prima plan!
Voor de veel-informatie-klant kan het dus zijn dat er een rij of kolom met naam toegevoegd moet worden.

Ok, mooi.
We hebben nu getest met een document en template waarbij je een rij (m) hebt toegevoegd.
1. Hierbij is de waarde in eerste kolom dus uniek?
2. Staat alleen in kolom 1 een waarde?
3. Zijn de kolomwaarden in de eerste rij uniek?
3. Staat alleen een waarde in de eerste rij van de kolommen?

Achteraf gezien is een voorbeeld van een document en template met een toegevoegde rij én kolom toch wel handig :).

Laatst bewerkt:
Hallo,
1&2&3: Ja, op dit moment wel, en ik kan zorgen dat dit het geval is en blijft
Op dit moment heb ik vanwege het uiterlijk van de sheet soms deze waarden in kolom c zitten, maar dat kan ik veranderen wanneer dat handiger is.
3. (eigenlijk 4 :)): dat kan ook een formule zijn

Ik heb geprobeerd een voorbeeld excel te maken. Het bestaat uit drie tabbladen. De één heeft het scenario voor het toevoegen van een rij, de ander voor een kolom, en de laatste heet verplaatsen. Ik weet niet of het mogelijk is, maar in dit geval komt er bijv. in rij één en twee een kolom tussen en bij de andere rijen niet.

Bekijk bijlage example2.zip

Het wordt te complex.
Wat mij betreft focussen we ons op één tabblad.
Van daaruit kunnen we gaan opbouwen.
Geef maar aan welk tabblad.

Laatst bewerkt:
Sorry, ik had de reactie gemist.
Rij toevoegen heeft dan mijn voorkeur.

Hoi Miriam, helaas ben ik te druk met andere programmeerklussen aan mijn werk gerelateerd. Deze hebben voorrang.
Dus de komende tijd kan ik je niet verder helpen.

Jammer, maar ik snap het. Toch heb ik er nog wel belangstelling voor. Mocht je binnenkort tijd hebben dan hoor ik het graag.

N.a.v. een andere vraag op helpmij.nl bedacht ik me dat het voor jou volgens mij veel handiger zou zijn om met een database te werken. Het veranderen van de template betekent in Access het veranderen van de rapportage. Mijns inziens werkt dit veel praktischer en is minder foutgevoelig. Of zie je Access niet zitten ;)

Daar heb ik zelf ook al over nagedacht, maar aangezien ik nul ervaring met access heb en redelijk wat kennis van excel heb neig ik naar excel :)
Mocht ik een paar avonden over hebben zal ik me de basis van access eens eigen maken zodat ik kan beoordelen of het geschikt is.
Bedankt voor het meedenken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan