Actieknop afdrukken formulier met subformulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

LaLiselotte

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2010
Hallo iedereen!

Ik heb een formulier met daarin een subformulier. Het is de bedoeling een soort rapport te kunnen afdrukken via een actieknop in het formulier. Ik heb al geprobeerd met een knop waarbij de huidige record wordt afgedrukt, en dan krijg je ongeveer wat ik wil. maar het subformulier wordt daar niet op weergegeven. En als ik een rapport maak, moet ik nog steeds een ID van die record ingeven en dat is niet de bedoeling.

Hoe los ik dit op?

Alvast bedankt!

Als je een rapport wilt kunnen afdrukken op basis van een record op een formulier, dan moet je in eerste instantie een goed werkend rapport hebben. Dit rapport hoeft uiteraard niet dezelfde velden en gegevens te bevatten als het formulier. Wel moet er een sleutelveld in het rapport zitten die overeenkomt met een sleutelveld op je formulier.
Als je bijvoorbeeld een bestelformulier maakt voor een klant, dan heb je op het rapport ongetwijfeld het veld KlantID. In je bestelformulier heb je dit veld ook, en op basis van die twee overeeenkomende velden kun je dan het rapport openen.
Als ik het zo lees, vermoed ik dat je geen rapport hebt, maar het formulier probeert af te drukken. Dat moet ik ten sterkste afraden; formulieren zijn bedoeld om gegevens te bekijken en in te voeren, niet om af te drukken. Maak dus eerst je rapport, dan komt de knop daarna wel aan bod...

Ik heb reeds een rapport waarbij alle gegevens van de bestelbon gegeven worden, met daaronder de financiele verrichtingen erop. maar in dit rapport krijg je dat van alle bestelbonnen.
Als ik dit rapport achter die actieknop zet, krijg ik volgende melding:
De database-engine kan de tabel bestelbonnen niet vergrendelen.

er zou iemand anders op zitten werken, maar dat is niet zo...
En ik krijg ook geen print...

Werkt het rapport wel als je het zelfstandig opent?
Het kan zo zijn dat rapport en formulier op dezelfde recordset inwerken, met als gevolg dat je dus die melding krijgt. Of werk je misschien met een SQL server backend?

Werkt het rapport wel als je het zelfstandig opent?
Het kan zo zijn dat rapport en formulier op dezelfde recordset inwerken, met als gevolg dat je dus die melding krijgt. Of werk je misschien met een SQL server backend?

Zelfstandig werkt het...
En dat van de server back-end weet ik niet.. kan ik jammer genoeg niet op antwoorden..
het bestand is gewoon gelinkt aan een andere bestaande database..

het bestand is gewoon gelinkt aan een andere bestaande database.
Daar heb je vermoedelijk je probleem... Je kunt zien of je koppelt met een SQL server of met een Access db, omdat je dan een ander pictogram hebt. Ook wordt dat aangegeven als je naar het scherm <Koppelingen verversen> gaat. Misschien zelfs wel rechtsklikken op een tabel...

Daar heb je vermoedelijk je probleem... Je kunt zien of je koppelt met een SQL server of met een Access db, omdat je dan een ander pictogram hebt. Ook wordt dat aangegeven als je naar het scherm <Koppelingen verversen> gaat. Misschien zelfs wel rechtsklikken op een tabel...

Maar die koppelingen moeten blijven bestaan ..

Ik zeg ook niet dat je die koppelingen moet verwijderen ;)
Maar voor de oplossing van de vraag is het belangrijk om te weten of je koppelt met een SQL server of met een Access DB.

Het scheelt dat het een Access db betreft. Welke code zit er achter de rapportknop?

Code?

Die knop plaats ik erin adhv een keuzelijst.....
Dit is waarschijnlijk veel te simpel, maar ja..

Als je een knop hebt, zit daar een Gebeurtenis achter. Hoogstwaarschijnlijk de gebeurtenis <Bij klikken>. Anders doet de knop namelijk niks. Een keuzelijst zal daar niks mee te maken hebben, tenzij je de rapporten aanroept via de gebeurtenis <Na bijwerken> van de keuzelijst. Maar dat vermoed ik toch niet...

Dan mag je de vraag nog op Opgelost zetten met het linkje rechtsonder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan