• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Actielijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Reimer78

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2011
Berichten
49
Mede-excellers,

Ik blijf bezig met de vragen, alhoewel het er niet veel meer zijn!

In het volgende bestand vinden jullie een onderdeel van het dashboard. Hierin staan de actie die conform het kwaliteitsjaarplan moeten worden gerealiseerd met de status.

Nu wil ik graag op het tabblad dashboard de achterstalig actie laten verschijnen (totdat ze zijn afgehandeld) en de acties die in de komende maand gepland staan (totdat ze achterstallig zijn, dan moeten ze naar het andere scherm)

Kan iemand mij hier mee helpen?

Bekijk bijlage Reimer.xlsx
 
Kijk eens of dit een beetje de kant op gaat die je wilt?
(Ik heb ook nog een kleine aanpassing gemaakt op je Dashboard, kijk maar wat je ermee doet . . .)

Succes,
 

Bijlagen

  • Reimer(T1).xlsx
    15,2 KB · Weergaven: 49
Kijk eens of dit een beetje de kant op gaat die je wilt?
(Ik heb ook nog een kleine aanpassing gemaakt op je Dashboard, kijk maar wat je ermee doet . . .)

Succes,

Dit is zeker de kant die ik op wil. Ik krijg het alleen nog niet voor elkaar. Ik koppieer de formule naar mijn bestand verander J3:J17, B3:B17 en A1 in de corresponderende cellen van mijn bestand en sluit dan af met ctrl, shift, enter. Dan verschijnt er een systeem met waarmee ik "Waarden bijwerken, kwaliteit" kan doen. Ik selecteer hier niets en sluit af. Dan verschijnt er "#WAARDE!" in het bestand.

Wat doe ik fout?
 
Reimer,

Waar het fout gaat, ik heb geen idee.
Misschien tabblad namen?
Misschien de samengevoegde cellen (daar houden formules niet zo van)
Misschien een ongelijk bereik in de formule gebruikt?
Misschien een spatie op een plek waar hij niet hoort? (formule, te zoeken waarde, zoekbereik)
Misschien niet goe afgesloten met CTRL+SHIFT+ENTER (te controleren door de haakjes {Formule}, deze haakjes typen heeft geen functie - excel zet ze eromheen als je op de juiste wijze afsluit.)
etc .etc. etc.

Kijk dit even na, als het niet lukt laat het dan nog even weten.

Succes,
 
Bekijk bijlage CFT dashboard.xlsx
Reimer,

Waar het fout gaat, ik heb geen idee.
Misschien tabblad namen?
Misschien de samengevoegde cellen (daar houden formules niet zo van)
Misschien een ongelijk bereik in de formule gebruikt?
Misschien een spatie op een plek waar hij niet hoort? (formule, te zoeken waarde, zoekbereik)
Misschien niet goe afgesloten met CTRL+SHIFT+ENTER (te controleren door de haakjes {Formule}, deze haakjes typen heeft geen functie - excel zet ze eromheen als je op de juiste wijze afsluit.)
etc .etc. etc.

Kijk dit even na, als het niet lukt laat het dan nog even weten.

Succes,

Zou je het nogmaals in de bijlgae kunnen zetten, want in dit bestand krijg ik het dus niet voor elkaar! Het zou fantastisch zijn!
 
Het waren meer bereiken die aangepast moesten worden. :thumb:

Succes,
 

Bijlagen

  • CFT dashboard(T1).xlsx
    20,9 KB · Weergaven: 40
Fijn dat het is opgelost.

Kleine tip voor voorbeeld bestanden: Zorg ervoor dat ze zoveel mogelijk het werkelijke bestand benaderen dan hoef je ook geen bereiken aan te passen - kopieren en klaar :)

Bedankt voor het op opgelost/afgehandeld zetten.
 
Fijn dat het is opgelost.

Kleine tip voor voorbeeld bestanden: Zorg ervoor dat ze zoveel mogelijk het werkelijke bestand benaderen dan hoef je ook geen bereiken aan te passen - kopieren en klaar :)

Bedankt voor het op opgelost/afgehandeld zetten.

Je hebt helemaal gelijk! Ben hier nog wat nieuw in!

Nog een laatste vraag:

Ik heb nu nog de kolom "afgehandeld" toegevoegd. Hoe kan ik er voor zorgen dat de status verandert in afgehandeld en dat hij dan niet naar het dashboard gaat? Heb je nog een idee?Bekijk bijlage dashboard2.xlsx
 
Ik had toevallig nog een idee op de plank liggen . . . .

Succes,
 

Bijlagen

  • CFT dashboard(T2).xlsx
    21,5 KB · Weergaven: 31
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan