acties blijven zichtbaar op bureaublad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tintin54

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2014
Hallo,

ik ervaar af en toe iets vreemds, wanneer ik b.v. met de rechtermuisknop een actie start in dit geval "opslaan" dan blijft deze als tekst zichtbaar op mijn bureaublad en is dus overal zichtbaar wat dus als zeer irritant te noemen is.

Ik heb zelf al een beetje gegoogled maar weet niet zo goed hoe ik dit moest omschrijven.
De enige manier om hier van af te komen is om de computer opnieuw op te starten, maar dat is niet de bedoeling lijkt mij.

Weet iemand hier een oplossing voor?

Met vriendelijke groet,

Probeer het volgende:
Combineer [windowstoets & r] → typ: control sysdm.cpl,,3 → Klik op Instellingen onder Prestaties.

Vink de volgende items uit:
  1. Menu-items na klikken met overgangseffect verbergen (must)
  2. Menu's schuivend of met overgangseffect in beeld brengen (optioneel)
  3. Knopinfo schuivend of met overgangseffect n beeld brengen (optioneel)

Ik heb het volgende opgevolgd zoals je beschreef, nr.1 heb ik uigevinkt, de rest stond al uitgevinkt.

Ik ben benieuwd of het nu wegblijft, maar in ieder geval bedankt voor je reactie.

Groet

Hoeveel processen zijn er actief? Lijkt mij een geheugenprobleem, teveel bronnen die geheugen nodig hebben of te weinig geheugen aan boord.
Kijk eens bij taakbeheer welke processen (tab processen) het meeste geheugen opslokken.
Geef specs over je aanwezige geheugen en het aantal processen dat gestart wordt.

Tot op heden lijkt het opgelost te zijn, maar ik ervaar wel meer vreemde zaken o.a dat ik regelmatig een opmerking krijg van mijn beveiligingscentrum om te controleren of mijn beveiliging wel aan staat, het lijkt soms net een knipperlicht om het zo maar eens te noemen.
Als ik dan naar het beveiligingscentrum ga staat alles goed, en volgens mijn anti virus programma zou ik beveiligd moeten zijn.

Virus controle doe ik regelmatig om in ieder geval iets van dien aard uit te sluiten, alleen adware of spyware daar ben ik niet zo zeker van hoe dit zit.
Weet jij anders daar een goed programma voor, misschien zitten daar ergens de problemen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb dit programma SuperAntiSpyware gedownload en geïnstalleerd en een volledige scan uitgevoerd en bleek dat er nogal wat problemen aanwezig waren en werd ik geadviseerd die onmiddellijk te verwijderen.
Nadat ik dit gedaan had en de computer opnieuw wilde opstarten, zoals geadviseerd, bleek mijn computer helemaal niet meer op te starten en heb met systeem herstel de boel weer kunnen redden.

En het vreemde is dat dit programma dus heel wat aan trof, terwijl mijn eigen virusscanner niets kon vinden.
Dus wat dit nu was, ik weet het niet, maar ik durf dit programma nu niet meer te gebruiken.

Waar zou het in gezeten kunnen hebben vraag ik mij nu af?

Hallo,

Even terugkomend over het eerste probleem heeft na de suggesties die mij gegeven waren het probleem zich toch weer voorgedaan.

Een van die programma's slokt in ieder geval je geheugen op, start eens in de veilige modus op (Meestal F8 trommelen tijdens de boot) en kijk of het probleem er nog is.
Alle software die normaal op de achtergrond meedraait start niet mee op.
Kijk naar mijn eerdere (#4) antwoord en probeer uit te vinden welk proces je geheugen opslokt en maak evt. een screenshot van taakbeheer>tab processen.

Svp de laatste regel in voorlaatste post verwijderen, na opnieuw de instellingen, zie het bericht van @ dorado, bekeken te hebben bleek dat ik het opnieuw moest instellen.
Misschien had dit te maken met het systeem herstel wat ik moest doen.

Groet Nico

Hallo,

Bij deze de screenshot van het taakbeheer processen Windows taakbeheer processen.jpg

Je ziet op de screenshot ook meteen wat ik bedoel wat betreft die irritante achterblijfsel.

Wat ik zie is dat bTray.exe (FBackup) 49% cptijd gebruikt.
Hoe lang heb je dat programma op je pc? Het is een backup programma van Softland.
Heb je dat programma recent gïnstalleerd? Zo ja zou ik dat eens deïnstalleren of uitvinken onder msconfig>opstarten en eens kijken waat het resultaat is.
Je hebt enorm veel processen draaien (110) hoe verzin je het, heb je meerdere accounts waar je regelmatig tussen switcht?

Met FBackup heb ik inderdaad heel wat gedonder gehad om dit van mijn systeem af te krijgen, en nu je het hier over hebt zie ik ook dat het er schijnbaar nog steeds op zit.
Dat er zoveel processen draaien, ik weet mij god niet waar deze vandaan komen, ik ben slechts de enige met een account en de enige gebruiker van de laptop.

Ik zal eens met msconfig het proces eens uit te vinken, kijken of dit lukt.

Wordt vervolgd.

met msconfig opstarten heb ik niets kunnen vinden, maar heb wel met taakbeheer processen dit proces gestopt, kijken of dit er wellicht mee te maken heeft.

Het programma staat da wel niet als virus bekend maar als je googeld op btray.exe fbackup tray notifier dan kom je wel het een en ander tegen wat niet voor dit programma spreekt.
Heb je al geprobeerd het programma met Revo Uninstaller te verwijderen en alle achtergebleven registersleutels met dat programma te verwijderen?
http://www.revouninstaller.com/

Ok, om het niet allemaal in de war te gooien:

SuperAntiSpyware is mislukt, met als gevolg dat je een Systeemherstelpunt heb terug gezet, inclusief alle bende. Kan gebeuren.

Dat wetende, heeft het geen zin om dingen eruit te zetten via msconfig &/of Revo Uninstaller.
eerst de oorzaken.

Download MBAM, MalwareBytesAntiMalware, staat ook in de handtekening van Mik, vanaf deze locatie:

http://www.malwarebytes.org/mbam/program/mbam-setup.exe

Hier is de handleiding alhier: Protocol van Poekje
Voer de Snelle scan uit, verwijder alles wat het vindt.

Rapporteer het resultaat terug.

Wat gebeurd er trouwens op zo'n moment als je op een leeg deel van je Bureaublad een RechterMuisKlik geeft & Vernieuwen klikt?
Werkt je F-Secure nog (dat scheelt nogal!)?

Tot op heden heb ik de restanten, voor zover ik ze heb kunnen vinden van FBackup kunnen verwijderen, dit lukte eerst niet omdat het steeds in gebruik was en uiteindelijk wel logisch als deze in het taakbeheer in de processen bezig was, nooit aan gedacht.
Ik ben eigenlijk een leek op dit gebied, maar door schade en schande schijn je wijzer te worden, en met jullie hulp wordt ik blijkbaar steeds wijzer.

MBAM gebruik ik al een redelijke tijd zo naast mijn eigen f-secure, maar dan de free versie, en tot op heden geen virussen aangetroffen.
Wel eerder heb ik virussen aangetroffen, maar deze staan in quarantaine.

Het kunnen beëindigen van het btray.exe proces schijnt tot op heden wel wat soelaas te bieden, kon namelijk o.a voor die tijd niet op facebook komen via de chrome browser die liep steeds vast, nu gaat het weer goed.

F-secure blijkt wel te werken, tenminste dat mag ik hopen, want als ik in het beveiligings-centrum kijk staat deze op " groen "

Even weer terugkomend.
Nadat ik de indruk had dat alles weer naar behoren werkte en dacht ach laat ik eens Ccleaner erop los laten en daar ook een aantal registerproblemen had verwijderd kreeg ik wederom problemen met de computer, dit keer kon ik niet meer op internet komen en als ik volgens de normale procedure opnieuw wilde opstarten werkte dit ook al niet meer, dus toen geforceerd opnieuw opgestart om er vervolgens achter te komen dan de boel wederom onstabiel werd, sterker nog het liep helemaal voor geen meter.

Dus daarom wederom met systeem herstel teruggekeerd naar het moment waar die Fback.exe wederom de kop op stak.

Ik wordt inmiddels aardig wanhopig, is dan de enige manier dan toch om te gaan formatteren en vista er opnieuw op te zetten, of weet iemand nog andere mogelijkheden?

Al je problemen in aanmerking genomen zou ik een BackUp van de belangrijkste bestanden maken (foto's, contactpersonen e.d.) en opnieuw installeren of upgraden naar Win 7.
Die problemen heb je natuurlijk al langer alleen wordt het nu hinderlijk en steeds erger.
Als je opnieuw installeert neem dan een echt BackUp programma zoals deze bijvoorbeeld.
Gratis en voor niets en werkt perfect.

Op dit moment gebruik ik het Backup centrum van Windows zelf, is deze niet afdoende?
Die waar jij het over hebt lijkt mij wat complex, moet bij mij gewoon simpel blijven.
Ik bezit niet over jouw kennis, vandaar dus.

Als ik naar Windows 7 zou upgraden, loop ik dan geen risico dat ik alsnog de ellende meeneem naar de nieuwe situatie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan