acties uitvoeren op een server

Status
Niet open voor verdere reacties.

sihox

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 mei 2005
hey

het schijnt dat je nu met windows xp op een server kunt inloggen ofzo en hem daarna 'besturen'. je zou alle mails kunnen lezen die erop staan. bestanden raadplegen. en uitvoeren. en dit met verschillende personen tergelijkertijd. Is dit waar of is dit onzin en hoe doe je dit dan?

sihox:thumb:

Een computer die op internet is aangesloten en niet goed beveiligd zal inderdaad zichtbaar zijn. Personen met minder goede bedoelingen zullen daar misbruik van kunnen maken. Dit is niet specifiek iets van Windows XP maar is al mogelijk sinds pc'met elkaar verbonden zijn. (Sinds de 60 er jaren, dus; ARPAnet)

Laatst bewerkt:
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt ...

Maar ik denk dat je hulp op afstand bedoelt. Dit is een uitgeklede versie van de terminal services-client. Daarmee kan je inderdaad inloggen op de server, en dan zo dat de server dan een apart bureaublad enzo voor jou aanmaakt. Dan kan je inderdaad werken op de server enzo. Het voordeel is dat de server al het rekenwerk doet. En naar jouw pc wordt alleen het beeld toegestuurd.

Maar dit kan niet zomaar op de server. Standaard zit er wel terminal services bij, maar dat is alleen voor onderhoud. Wil je echter erop werken, dan zul je terminal services moeten kopen.

Of je moet iets anders bedoelen ...

Zeg het maar ;)

hey

nee dat is precies wat ik bedoel. Ma kan je dat doen met verschillende computers tergelijk op een server? En hoe moek dat dan zeer concreet doen?

sihox

Wat bedoel je dan wel? ;)

Dit kan je niet zonder meer doen, daar moet je nog heel veel voor doen. Tenminste, dat wat ik bedoelde.

ah, en wat dan zo allemaal?
waar kan ik daar iets over vinden?

of is het echt veel te moeilijk.

Geplaatst door sihox
ah, en wat dan zo allemaal?
waar kan ik daar iets over vinden?
Handleiding van het serverbesturingssysteem

of is het echt veel te moeilijk.

Ligt eraan hoe je de server heb ingericht.
Je kan in Win2003 server toegang geven aan 1,2,3,.. account tegelijkertijd als je daarvoor kies.

ja, tis nen windows 2003 server. Ma waar kan ik de opties vinden om dat toe te laten enzo of waar kan ik daar nen online cursus van vinden ofzo.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan