actietoevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tim066

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2010
Ik heb in mijn programma een optie ingevoegd waarmee de gebruiker een item kan toevoegen maar dan moet er ook een standaard actie worden toegevoegd. Hoe kan ik dit doen? Maar de actie moet ook worden opgeslagen samen met het item. Hoe ik dit item kan opslaan weet ik al maar ik weet niet hoe ik de actie kan opslaan bij het item.

Weet iemand hier iets op...?
Alvast Bedankt...!

Je geeft te weinig informatie.

Wat is dat item?
Item toevoegen aan wat?
Wat voor standaard actie?

T is voor me webbrowser voor m`n favorieten dropdownmenu dit dropdownmenu staat in een ToolStrip. Dus als ik op deze knop druk. Moet de browser navigeren naar de website waar deze knop heen moet linken.

Genoeg informatie?

dat weet ik maar hoe kan ik aangeven in de code als de gebruiker het nieuwe item maakt dat dit de standaard code moet worden.

Standaard code?

Probeer alsjeblieft een klein beetje duidelijker te zijn. ;)

Check dit eens, ik denk dat dit precies is wat je bedoelt!

LfKdl.png

Uitleg;

Wanneer je op de knop 'Voeg toe' drukt, zal hij een nieuwe ToolStripButton aanmaken.
De text van deze ToolStripButton zal de text van het eerste vakje zijn, textvak 'Naam'.
De 'Tag' van de ToolStripButton is een variabele die de URL bevat waarnaar genavigeerd moet worden. Deze word ook gevuld.

Hij voegt een ''Event Handler'' toe aan je button, van het event ''ToolStripButton.Click''. Dus wanneer er op je button geklikt word, zal hij je doorsturen naar de functie die is toegevoegd bij je ''Event Handler''.

Bij de functie die is toegevoegd bij je ''Event Handler'' zal hij de verzender (sender) ophalen, welke button deze functie heeft uitgevoerd.
Hij haalt dan de 'Tag' op van de verzender, en laat de browser ernaartoe navigeren. Simple as that.

Je kan het project hier downloaden: http://www.mediafire.com/?2s6jsyzyu89f8mh

Effe step-through:

We vullen dit in:
4yRj5.png

Dan drukken we op ''Voeg toe''.

Eerst geeft hij aan dat ''btn'' 'Nothing' is,
a1yi4.png

Na de volgende regel is het een ToolStripButton geworden:
TrUg6.png

De text-property word goed gezet:
Yoj8s.png

En de tag-property word goed gezet:
47IC3.png

Daarna voegt hij een event-handler toe aan de button.

Nu klikken we op deze aangemaakte button:
yerxr.png

Zoals je nu kan zien is de verzender (sender) een ToolStripButton:
qi6sV.png

Nadat we een nieuwe ToolStripButton hebben gemaakt, en deze de waardes van de verzender hebben toegepast, kijken we naar de Text en Tag properties:
6Qbs4.png

Text = "Google"
Tag = "www.google.nl"

Daarna laten we de webbrowser navigeren naar de tag's string, en krijgen we dit resultaat:
HC5yJ.png

Ongeveer wat je wilt hebben?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan