• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Actieve knop toevoegen aan werkblad.

Status
Niet open voor verdere reacties.

sailor86

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2016
Goedendag,

Na uren speuren en van alles geprobeerd te hebben, toch maar een vraag op dit forum. Ik heb een vraag omtrent het toevoegen van een "knop" op een werkblad. Wanneer deze knop word 'ingedrukt" wil ik dat er bepaalde cellen een formule uitvoeren. Verder dan een macro toevoegen kom ik niet en de beschrijvingen welke daar gebruikt worden zijn mij te omslachtig. Hopelijk kan iemand van jullie mij verder helpen!

Alvast hartelijk dank!

Er is hier vast wel iemand die je kan helpen, maar dan moet je wel wat meer informatie verstrekken en het liefst een Excel-bestandje plaatsen.

Goedendag,

Hartelijk dank voor uw feedback! Ik ben nieuw op forums ed dus ik moet m'n weg daar nog in vinden haha.

Het idee is dat er in het betreffende excel bestand een actieve knop komt en wanneer hierop geklikt word er in een ander werkblad bepaalde gegevens in mindering worden gebracht. Dus door middel van die bepaalde knop gaan bepaalde cellen -1. Ik kan het moeilijk uitleggen, ik geloof wel dat het met die macro's te maken heeft maar die info ben ik nog niet in jip en janneke taal tegen gekomen zogezegd.

Mvg,

Met jouw uitleg kan ik niet zoveel. Mogelijk bedoel je iets zoals in het voorbeeldje. En anders even jouw eigen bestandje plaatsen.

Bijlagen

Voor Jip en Janneke taal.
Code:
sub klik()
sheets(2).range("a1") = sheets(2).range("a1").value -1
end sub

Beste iedereen,

Tot nu toe al heel veel dank! Met wat knippen plakken is het gelukt een werkende knop toe te voegen echter wanneer ik op de desbetreffende knop klik gaat de desbetreffende cel -1 maar dan word ook automatisch het "Visual Basic Editor" geopend. U had het vast wel in de gaten, maar ik ben een soort van leek wat dit aan gaat, ik kan een heel eind komen met bepaalde info maar dit is net een stapje te ver om zelf achter te komen haha..

mvg

Laatst bewerkt:
sailor,

plaats het bestand waar die knop in moet komen eens.....(pas op, vervang evt gevoelige info door loze tekst/getallen)

goedendag,

aangezien het nog allemaal nieuw is voor me ben ik een klein beetje huiverig om een bestand zomaar in een forum te zetten... Excuses. Het is niks persoonlijks uiteraard, echter dat vind ik iet wat spannend.
Zoals gezegd de knop werkt en de regel aanpassen zodat het over meerdere sheets gaat, gaat mij lukken, echter op het moment dat ik de knop indruk (en de bepaalde cel -1 doet) opent ook het Visual Basic Editor scherm.

mvg

Een voorbeeldbestand is niet spannend om te delen met anderen.
In een voorbeeldbestand zet je nl geen gevoelige info.
Druk op de paperclip om een bestand te plaatsen.

Goedendag u allen, na het 1 en ander geprobeerd te hebben is het vooralsnog voor elkaar :) tot zover wil ik iedereen hartelijk danken voor het (snelle) reageren!

goed weekend!

sailor,

fijn te lezen dat het gelukt is. Zou je nu da status van de vraag nog op "opgelost" willen zetten?
Dat doe je daar waar je de vraag gestart bent.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan