Actieve of passieve speakers?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cyroq

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2009
Goedemorgen,

Ik heb een mediacenter staan gebaseerd op een Xbox (1.1, geen 360) en een surroundset. Nu wil ik dat muziek dat de Xbox afspeelt ook te horen is in 2 andere ruimtes. Ik denk dat dit goed mogelijk is omdat de Xbox nog een RCA (stereo, 2 losse audiosporen) uitgang over heeft.
Mijn idee is om deze kabel te verlengen tot 10-15 meter en in de andere ruimtes de extra speakers te hangen. Ik ben erachter dat je speakers hebt met ingebouwde versterker (actief) en zonder (passief).
Nu is mijn vraag: welke variant kan ik het beste gebruiken? Het nadeel van actieve speakers is natuurlijk dat je een stroombron nodig hebt, maar ik weet niet of een RCA audiosignaal sterk genoeg is om passief 2 speakers op 15 meter afstand geluid te geven. Het volume hoeft overigens niet erg hoog te kunnen, simpele pc speakers zouden voldoende zijn.

Alvast bedankt!

Uitgang is bedoeld voor naar een versterker o.i.d. dus dat worden actieve speakers.

Ok! Ik vond namelijk ook passieve speakers die werden aangestuurd door minijack, en aangezien er rca-to-jack verloopstukken zijn dacht ik dat het misschien ook mogelijk zou zijn om de speakers zonder versterker aan te sturen. Maar nee dus, bedankt!

Passieve aangestuurd door een mini jack? lijkt mij sterk, welk merk en type dan?

Ik kan ze nu niet meer terugvinden, ik geloof dat ik ze op marktplaats tegenkwam, een of ander onbekend merk. Maakt verder ook niet meer uit :)
Ik neem trouwens aan dat je 2x RCA prima kan omvormen tot 3.5mm jack zonder rare problemen zoals het verliezen van een kanaal of extreem laag volume?

CABLE-470.jpg

Zal zoiets worden als je een set hebt met 1 jack.

Bijlagen

• CABLE-470.jpg
    CABLE-470.jpg
    10,3 KB · Weergaven: 29
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan